Ik ben verliefd..... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Ik ben verliefd..... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Ik ben verliefd.....

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Januari 2006 | Mexico, Playa del Carmen

en wel op Mexico en alles wat hier te doen en te zien is...
Ik weet even niet hoe ik moet beginnen, ik zal eerst het belangrijkste, gaafste, geweldigste vertellen.
Ik, de anti-diernvriend, heb een geweldige overwinning behaald door met dolfijnen te wezen zwemmen. Het was zo ontzettend gaaf, ik heb er afgelopen nacht niet van kunnen slapen. In het mini busje er naar toe werd ik ineens zenuwachtig.. Daar aangekomen kregen we handdoeken en duikbrilletje en moesten we een video bekijken over waar we de dolfijnen wel en niet mochten aanraken.
Daarna gingen we met ons groepje (ik, tinque, rami en nog 2 nederlanders) met een instruktrice mee naar het dolfijnenbad. We kregen een zwemvest om en kregen de opdracht om het water in te gaan en naar de overkant te zwemmen. Dat was echt een ramp want je zwom dus al tussen de dolfijnen door. Met mijn ogen dicht de overkant behaald. Daar zaten we echt met zijn 5en bij elkaar op de lip want denk dat we alle 5 toch best bang waren. Toen moesten we een meter afstand van elkaar nemen en in een cirkel gaan watertrappelen en toen werd er een dolfijn geroepen. Die heeft een klein kwartiertje tussen ons ingezwommen om zo te wennen aan elkaar. Eerste keer was zoooo eng maar daarna durfde ik het dier, genaamd Ixshel, aan te raken en wat er dan door je heen gaat, is echt met geen pen te beschrijven. Zo gaaf! Daarna moesten we naar het midden van het bad zwemmen en daar een rij maken en inhaken met onze armen en dat terwijl er dus 6 vrouetjesdolfijnen van zo'n 2,5 meter lang en 6 babys (1 meter) om en tussen ons door zwemmen. Die babys wilden alle aandacht maar dat mochten we ze niet geven want dan denken ze dat leuke kunstjes doen. Anyway, toen we het rijtje hadden gemaakt floot de dame op dr fluitje en achter ons sprongen er wat dolfijnen omhoog, zo over ons heen. Hier heb ik een foto van. Daarna moesten we weer naar de kant en kregen we om de beurten een 'footpush'. We moesten dan weer, in je eentje, naar het midden zwemmen en op je buik gaan liggen met je benen goed recht en je voet naar beneden. 2 dolfijnen kwamen er dan aan en ieders een neus onder je voet en duwden je vet hard vooruit zodat je helemaal recht boven het water stond.. Ik hoor dat natuurlijk zo eng te vinden maar ik dacht helemaal nergens meer aan. En natuurlijk, zoals altijd, gaat er bij mij wel eens wat mis en zo ook nu: Ik belande in het net.. Gingen iets te hard. Toen moest je dus van de ene kant weer naar de andere kant zwemmen. Dat was wel beetje eng omdat je nu alleen moest. Daarna kregen we uitleg over bijv de verschillen tussen man en vrouw. Daarna mochten we wat kunstjes met ze doen. En toen het leukste: Je mocht de dolfijn een knuffel geven (foto van gekocht) en de dolfijn heeft ons om de beurten een kus gegeven en toen was het uur ineens weer voorbij... Ik heb de uren erna nog in een roes geleefd.
Verder natuurlijk veel op het strand gelegen en daar probeer ik te lezen enzo maar is gewoon echt niet mogelijk want er is zo veel te zien en ook mooie dingen ;-).
Ook zijn we donderdag uitgeweest. Eerst naar een salsa bar en daarna naar de Blue Parrod, en ook daar heb ik eest weer een uur niets kunnen zeggen want wat was dat gaaf. Een discotheek op het strand.. Wit zand, en vlak bij de branding van de super blauwe zee. En overal lichtjes en super goede muziek. Zeker nog voor herhaling vatbaar!!
Nou, ik ben vast nog wat vergeten maar dat komt wel weer een volgende keer.
Ter informatie: Morgen (zondag) ben ik op MSN om 18:30 nederlandse tijd!
Oh ja, ik dacht al dat ik was vergeten.... Gister avond zijn Tinque en ik naar Cancun gegaan en heeft ze me de hotelzone laten zien en wat daar staat.... AMAAI, echt wat een hotels zeg. Maar ze zijn bijna allemaal nog dicht omdat er veel vernield is tijdens de orkaan toen. We zijn naar het winkelcentrum gegaan: gewinkeld en gegeten en een filmpje gepakt maatr heb ik niet helemaal gezien want ik vond de binnenkant van mijn ogen op dat moment wat interessanter haha!
Nu ga ik er echt mee stoppen want het wordt fris en ik zit nog in mijn beach outfit!!
Groetjes..........

  • 22 Januari 2006 - 11:31

    Pa En Ma:

    Marleen, kom je nog wel terug want zo enthousiast over iets hebben we je nog nooit meegemaakt. Hardstikke leuk joh wat je allemaal meemaakt, geniet er maar super van.
    Dikke kus van ons

  • 22 Januari 2006 - 18:04

    Marleen:

    Nou pa en ma... ik zal er eigenlijk wel aan te denken om hier te blijven!! Bezwaar? HAHA

  • 22 Januari 2006 - 19:32

    Mieke:

    He, natuurlijk kom je nog naar huis!Er moet nog gestapt worden! En tapas gegeten worden!

  • 23 Januari 2006 - 08:14

    Esther:

    Hoi Marleen,

    Gaaf zeg! Zwemmen met dolfijnen! Dat lijkt mij ook echt super. Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Liefs Esther

  • 23 Januari 2006 - 11:07

    Kim:

    Hey Marleen. Lekker aan het genieten dus.........heerlijk man! We zijn helemaal niet jaloers hier hoor na al je verhalen............ Tja en wat is Fatih dan als je daar op t strand staat he???
    Geniet ervan, doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 313263

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: