Groetjes uit Maya - Land - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Groetjes uit Maya - Land - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Maya - Land

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Januari 2006 | Mexico, Playa del Carmen

Zo, daar zit ik dan weer achter de computer met op de stoel naast me behoorlijk wat tasjes, heb net lekker mijn geld uitgegeven op de 5e avenida: de winkelstraat hier.
Ik heb weer heel wat te vertellen en ook ben ik zojuist naar de Kodak shop geweest dus bij dit bericht zal ik wat leuke foto's doen.
Ik zie dat ik zaterdag voor het laatst wat heb geschreven. Nou zondag heb ik niet veel meer gedaan dan lui op het strand liggen, daar is het ook zondag voor he. Heb me daar weer prima vermaakt.
Maandag ben ik met Ramy (die jongen van de studiegroep) een excursie wezen doen en wel naar Isla de Mujeras, dat is een eilandje voor de kust van Cancun.
Eerst met de bus naar Cancun en daar gingen we de catamaran op en was het een uurtje varen naar dat eilandje. Daar aangekomen hebben we een golfkarretje gehuurd en het eiland rondgekrost.Nou ja, gekrost, dat ding ging haast niet vooruit.
Daarna gingen we snorkelen vanaf de boot, het regende toen dus het water was niet super helder maar toch nog genoeg kunnen zien. Daarna hebben we gelunched op een wit strand, echt super. En daarna weer terug gevaren naar Cancun.
Dinsdag ben ik met Tinque op pad geweest. Ik had voor die dag al de excursie geboekt en Tinque kwam met het goede nieuws dat ze mee mocht van haar chief ipv naar de luchthaven te gaan. We zijn naar Sian Ka'an geweest. Om 06:30 (jajaja) werden we opgehaald en nadat iedereen bij mekaar was kregen we een jeep toegwezen. Tinque ging rijden, ik naast haar en op de achterbank een jong stel. Erg gezellig. Eerste uur was over de snelweg maar toen.... oh oh oh wat een safari: de nacht ervoor had het keihard geregend en de weg waar we over moesten zat vol met kuilen dus dat was echt gaaf. Water vloog over de jeep heen. Sian Ka'an is een groot natuurgebied wat bekend staat om de meren, planten, vogels etc en het is 500.000 hectare groot. Na 1,5 uur jeepen kwamen we bij een strandje en gingen we in groepjes van 6 in kleine bootjes. We kregen uitleg over wat er allemaal leefde en stopten bij de bomen waar de roze lepelaars in zaten. Daarna gingen we de open zee op om dolfijnen te zoeken en de bedoeling was om te gaan snorkelen. Wilde dolfijnen hebben we gezien maar toen kwam er toch een water naar beneden vallen, zo'n regenbui heb ik nog noot mee gemaakt. Helemaal doorweekt kwamen we in het restaurant voor de lunch en daarna moesten we weer in de bootjes terug naar waar de jeeps stonden. Helemaal doorweekt en ijskoud konden we de jeeps weer in en terug naar Playa del Carmen.
Vandaag ben ik een beetje wezen shoppen op de 5e avenida. Morgen ga ik weer excursie doen: Maya tempels bekijken,abseilen en snorkelen in grotten.
Vrijdag ga ik met Tinque naar het waterpark in Cancun om met de zeeleeuwen te gaan zwemmen en zaterdag en zondag ga ik nog lekker op het strand liggen.
Oh ja, in mijn vorige mail stond dat ik naar zo'n gave discotheek op het strand was geweest op donderdag... nou die is er niet meer. Vrijdag is iehelemaal afgefikt nadat een vuurshow mis ging... beetje jammer.
Nou, ik ga ff wat foto's bij deze mail doen.
Zaterdag of zondag weer nieuwe avonturen op mijn site.

  • 26 Januari 2006 - 07:37

    Kim:

    Jeetje Marleen,
    Je zit echt in een paradijs!!!!!Wauw he!
    Ik ben ,aar een klein beetje jaloers, zeker nu ik hier in het donker achter mn bureau zit te kijken naar een bewolkte lucht............
    Have fun!
    Groetjes Kim

  • 26 Januari 2006 - 15:48

    Ramy:

    wat heb jij het fijn zeg daar. ik wou dat ik daar ook zat. haha nee hoor grapje. leuk die jeepsafari.

  • 26 Januari 2006 - 16:10

    Marije:

    Mexico... zucht!
    Ik zie je liggen op een fantastisch strand, zee, blauwe luchten, verse guacamole, shoppen, zwemmen met dolfijnen, snorkelen.... Niet jaloers of zo! Ik zit gewoon in het fantastische NL (...not!) de dagen af te strepen totdat ik ook weer weg mag!!
    Geniet er lekker van!!!!
    Ciao chica!

  • 26 Januari 2006 - 20:57

    Mieke:

    Was ik nou maar toch meegegaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 313319

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: