Het is nog steeds erg rustig.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Het is nog steeds erg rustig.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Het is nog steeds erg rustig....

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Niet meteen weg klikken, jullie kunnen het namelijk met een gerust hart lezen want dit keer geen palmboom- kokosnoot- en strand verhalen. Nee, dat zit er even niet meer in en dat vind ik ook prima. Ik heb er ontzettend van genoten van al het bezoek, de tripjes en de visumverlenging op Bali maar nu geniet ik ook weer even van een ‘normaal’ leven.

Dit verhaal typ ik lekker thuis met een bak koffie erbij. Aangezien Kia nu altijd een computer nodig heeft als ie moet studeren, hebben we de computer goed aangesloten en een nieuw toetsenbord gekocht dus nu kan ie zoiezo altijd in de weekenden komen en zo ook hier aan de slag als het moet.

Vanavond waren er 2 nederlandse meiden bij mij thuis voor een gezellig diner. Carlijn en Lydia. Ik heb hun via internet ontmoet en afgelopen weekend waren we wat wezen drinken. Ze werken op vrijwillige basis in weeshuizen en eten ook altijd in de weeshuizen en snakten naar een lekkere maaltijd. Toen ik vertelde dat ik een keuken had, waren we het er al snel over eens dat we dan maar snel moesten gaan eten bij mij thuis. Dus vanavond hebben we een heerlijke salade gegeten. Jammer dat die hun laatste week is en gaan reizen en weer terug gaan naar Nederland.

Op het moment is het wat aankomsten betreft vreselijk rustig. Soms een paar dagen achter mekaar helemaal geen aankomsten, soms 2, soms 4 op een dag maar de afgelopen 6 weken is het niet meer geweest dan dat. Nu heb ik net de lijsten gezien tm 31 december en het wordt er niet beter op. Alleen op 25/12 heel wat aankomsten maar daar blijft het wel bij. Hopen dat januari weer wat beter zal gaan.

2 weken geleden hebben we DE brief van Oad gehad. Met DE brief weten alle hostessen onder ons wel welke ik bedoel. DE brief is de brief die we 2 keer per jaar krijgen waarop we onze voorkeuren moeten aangeven voor het volgende seizoen. Zoals de meesten van jullie wel zullen verwachten, heb ik weer Kuala Lumpur ingevuld. We moeten 3 keuzes invullen. Nummer 2 en 3 heb ik niet ingevuld. Het is mijn grootste wens om hier te mogen blijven. Ondanks dat het op dit moment zo rustig is, blijft het werk geweldig. De gasten zijn zo anders dan bijvoorbeeld de Marmaris gasten. Na afloop van de welkomstmeeting vragen gasten vaak of ik nog even blijf om een bak koffie mee te drinken. Ik word ook bedankt en ze zeggen ook vaak dat ze het zeer waarderen dat er van alles wordt verteld, iets wat ze niet hadden verwacht. Ook al vertel ik 100 x dat ze me altijd kunnen bellen op mijn noodnummer... maar het gebeurt niet. De gasten hier lossen misschien veel dingen zelf wel op.

Omdat het zo rustig is, heb ik wel wat meer tijd om te ‘denken’ en dan gaat het vaak mis. Daarmee bedoel ik dat je dan gaat denken aan de toekomst. En je gaat denken dat je toch wel veel dingen moet missen in Nederland. Als bijvoorbeeld je vriendinnen samen tapa’s eten of als je hele familie bij mekaar zit voor een verjaardag. Ik zou dan graag even overvliegen om daar bij te zijn. Niet dat ik heimwee heb, absoluut niet maar er zijn gewoon een aantal dingen die ik mis. En als het zo rustig is wat werk betreft ga je die dingen extra missen.
Maar ja, dat is logisch. Wat ik wel heel fijn vind, is dat ik zo veel contact heb met het thuisfront. Deze bestemming is het verst weg maar mail me helemaal suf. Hoe verder ze zit, hoe meer we dr missen??? Haha. Nee zonder gein, het is erg fijn om vaak mailtjes te krijgen en de postbode heeft het niet zo druk meer om mijn box te vullen maar de muren en deuren hangen al goed vol.
Sommigen van jullie vragen wel eens of ik wel de kaartje ontvang. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik al 2 maanden geen kaartjes heb ontvangen (muv van ouders en Mieke). Het kan zijn dat ik nu iemand over het hoofd zie maar dat kan niet meer zijn dan 1 kaartje.

Verder is het regenseizoen hier nog steeds volop aan de gang, iedere dag komt er een flinke bui naar beneden en gaat vaak gepaard met een ontzettend knallend onweer. Soms word ik echt er bang van. Lekker binnen blijven met een bak koffie is dan wat ik maar doe.

Met Kia en mij gaat het helemaal geweldig. Inmiddels 6,5 maand samen. Van velen ook de vraag of ie meekomt in maart als ik naar Nederland kom... Sorry, de keuring zal nog even uitgesteld moeten worden tenzij jullie een rekening openen met zijn allen net zolang tot er genoeg geld binnen is voor een ticket...
Dus haal die sportschoenen maar uit de kast en starten maar die sponsorloop. Gekheid natuurlijk. Nou neem maar van mij aan meiden dat die keuring niet nodig is. Ik weet zeker dat ie wel door de keuring zou komen. Wat een dunk weer he haha!

Verder verbaas ik me iedere dag nog steeds weer over de gewoontes en gebruiken van de locals. En ik blijf er bij: ONBELEEFD!!!!
Echter gebeurder er vandaag iets waar ik helemaal beduusd van was. Op de 6e verdieping stapte er een jongen van een jaar of 16 in de lift en toen we beneden waren, wachtte ik rustig af tot hij eerst was uitgestapt, dat is namelijk normaal hier. Maar nee: Meneer gebaarde dat ik uit moest stappen. Ik keek hem aan alsof ie een grapje maakte.

Wat ik ook niet snap: Op kantoor lusten ze geen stroopwafels. Vinden ze te zoet. Ik viel steil achter over toen ze dat zeiden. ALLES in Maleisie is zoet en dan gaan ze zeuren over te zoete stroopwafels.
En aangezien ik als enige westerling op kantoor in de minderheid ben, kunnen ze zeuren over mijn ‘vreemde’ gewoontes en ik kan dat natuurlijk niet over hun. Mijn ‘vreemde’ gewoontes zijn bijvoorbeeld dat ik iedere dag als lunch een broodje eet. Tsja en ik snap niet dat ze iedere middag weer een bak rijst met van alles en nog wat naar binnen werken maar ja als IK dat zeg...... Dat kan natuurlijk niet.
Ach en zo kan ik wel uren doorgaan, die ellende zal ik jullie besparen.

Als laatste nog even... ik ben er nu helemaal aan gewend maar dat Engels hier blijft raar. Om even wat voorbeelden te noemen van Maleisisch Engels:
Teksi = Taxi
Offis = Office
Sentral = Central
Tren = Train
Restoran = Restaurant

Zoals je ziet... ze schrijven alles zoals je zegt.
En het mooiste is: Maleisie is geen slim land, daarmee bedoel ik dat de locals niet een van de slimsten zijn maar het werkt wél.
Door alles simpel te houden, heb je nergens problemen en is niemand in de stress.....
En nog steeds staan er overal moskeen, hindu tempels en boedistische tempels naast mekaar en vieren ze elkaars feestdagen.
Fantastisch toch..... Ooooh ik hoop toch zo dat ik hier mag blijven voor Oad.. Laten we met zijn allen duimen en dan is iedereen weer van harte welkom hier van de zomer!

Gegroet!

  • 13 December 2006 - 07:24

    Marije:

    Hey meissie! Ik duim met je mee hoor!
    Liefs, Marije

  • 13 December 2006 - 08:49

    Niels:

    Ik zal ook m'n best doen

  • 13 December 2006 - 09:45

    JENNEKE:

    Ik zou je best graag weer even willen zien maar hoop toch echt dat je je plaatsje weer krijgt !!!
    Dikke kus van ons allemaal.

  • 13 December 2006 - 11:31

    Kim:

    duimen duimen dan maar.(of niet want dan wordt dat stappen en tapassen natuurlijk nooit wat)wanneer krijg je te horen hoe het allemaal gaat? Spanend hoor!Vrijdag voor het eerst sinds tijden weer naar de Fatih....jammer dat mn Fatihmaatje er niet bij is!
    Kus kim

  • 13 December 2006 - 13:37

    Joke:

    ik duim voor je hoor maar mallorca is ook wel leuk hoor en daar hebben ze ook witte strandenen tapas natuurlijk.
    hahaha
    groetjes joke

  • 13 December 2006 - 13:42

    Judith:

    Hey Marleen,
    Hier een bericht van mij, had je misschien niet verwacht maar ik volg je verhalen nog altijd en ik ben blij dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Met mij gaat ook alles goed zit al voor het tweede jaar op de NHTV in Breda lekker aan het genieten van mn studentenleven!! Nog veel plezier daarzo Groetjes je oude mate Juud

  • 13 December 2006 - 16:59

    Mieke:

    Ha Meis,

    Ik had beter nu kunnen komen en dan wel 3 maanden hahaha!
    Nee geintje want ik heb het super druk met mijn werk wat ik helemaal niet erg vind!
    Is de brievenbus alweer gevult met een kaartje uit Gennep?

    Liefs Mieke

    Groetjes la uit het mooie Ahum la Gennep la.

    Groeten aan Lonnie La

  • 13 December 2006 - 18:27

    Mams:

    sorry Marleen, niet de eerste dit keer, maar ik heb weer genoten van je verhaal en hoop dat je heeeel veeeel kerstkaartjes krijgt (wij sturen wel andere "kaartjes") Kia is al goedgekeurd hoor door ons en dat is het belangrijkste toch!!!
    Kus

  • 13 December 2006 - 19:01

    Jildou:

    Ik zal ook voor je duimen dat je in KL kan blijven. Heb het expres niet aangegeven om mijn lijst, omdat ik weet dat jij er graag wilt blijven, maar het lijkt me een geweldige bestemming. Dus wie weet deze zomer weer verhalen van mij vanuit Turkije of Griekenland of ..... Tja dat horen we eind januari, dus nog andere halve maand in spanning.
    Liefs Jildou

  • 13 December 2006 - 22:06

    Claire:

    Hai Leentje...
    Ik duim voor je, en iedereen anders in de fam ook... ookal denk ik niet dat ik bij je langs kom van de zomer. Ik w8 nog altijd op DE brief... maar ja... er is maar één plekje waar ik heen wil en dat is mijn plekje met mijn vriendje! Ik hoop het voor jou en duim dan ook voor mij als je wil!
    Nou dikke kuzz van mij!!!

  • 14 December 2006 - 10:18

    Ina:

    Hoi Marleen,

    Nou volgens mij willen ze niet eens dat je daar weggaat?!! Komt vast goed. We zullen het er zaterdag nog eens over hebben met Henk en Feike. Dan gaan we naar de 'Dickons'markt in Kampen. We zullen aan je denken!
    Een dikke knuffel van Bert en Ina

  • 16 December 2006 - 10:30

    Marischa:

    Hoi die Marleen,

    Ik hoop ook zo voor je dat je lekker in KUL mag blijven!

    Liefs Maris

  • 16 December 2006 - 17:54

    Mieke:

    Het mag dan ik KUL misschien rustig zijn maar op je site loopt het storm!
    Ik lijk wel op een hamster idd verstandskiezen trekken is geen pretje!Als het goed is vliegt er nu iets richting jouw en beland dat snel in je brievenbusje op jalan imbi!!!
    Zat laatst te denken ik moet nog wel een keer terug komen want we zijn vergeten een ritje in de achtbaan te maken!!!
    Goh wat erg als ik terug moet!!

  • 18 December 2006 - 17:16

    Tess:

    Nou, ik hoop niet dat je mag blijven hoor! Nee hoor grapje, ie snappen mien wel he ;) xx

  • 23 December 2006 - 15:46

    Diepzeebromvlieg:

    hoi marleen je ff fijne kerstdagen wensen en alvast een voorspoedig 2007. Greetz de vakantieman

  • 25 December 2006 - 15:46

    Sara:

    Hoi Marleen, ik kwam bij toeval via de site van een vriendin op het forum terecht en zag je post daar. Ik lees dat je in kuala lumpur werkt ... klopt het dat je als hostess daar werkt (zo begrijp ik het toch)? Ik wil graag wat meer over je werk weten enzo, ik ben ook in maleisië geweest afgelopen jaar en weet mss wel waar je vrienden kan maken :-) als je wil kan je me mailen op happythailand@telenet.be
    Alvast bedankt en vele groetjes Sara

  • 26 December 2006 - 13:53

    Mieke:

    Ik had het al via een kerstkaart gedaan, maar wou jouw, Kia, Lonnie en al die duizende houtwormen toch een fijne kerst toe wensen!

    liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 313338

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: