En zo zijn ze al weer voorbij.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu En zo zijn ze al weer voorbij.... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

En zo zijn ze al weer voorbij....

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

...de kerstdagen. Of eigenlijk moet ik zeggen Kerstdag want alleen 1e kerstdag werd hier gevierd. Gelukkig was ik deze dag vrij maar 2e kerstdag was een dag net zoals alle andere dagen. Iedereen moest weer gewoon aan het werk.
Ik heb toch een goede kerst gehad. Kia was bij me en we hebben een lekker lui dagje gehad. ’s Morgens natuurlijk een uitgebreid kerstontbijt en konden we de cadeautjes uitpakken die we voor mekaar hadden gekocht en al een paar dagen bij mijn geweldige kerstboom lagen... zie foto’s.
De dag ervoor hadden we de hele supermarkt al leeg gekocht want tsjaa... met Kerst moet je lekker en vooral veel eten he. ’s Middags lekker uiensoep gemaakt.. met dank aan de ouders van Annemieke. Zij hadden toendertijd pakjes uiensoep meegenomen vanuit Nederland.
Ik heb ook een oventje gekocht dus stokbrood met echte nederlandse kaas mocht daar niet bij ontbreken. Daarna lekker kerstfilms gekeken en ’s avonds weer aan de slag in de keuken. Vooraf een lekkere crab-coctail. En tot mijn grote verbazing vond Kia het superlekker. Daarna burrito’s en als toetje cappuchino ijs. Het was echt smullen en als klap op de vuurpijl hebben we een heerlijke fles rode wijn van Chenet leeg gedronken. Ik voelde me best een beetje thuis zoals in Nederland.

Kerstavond was daarentegen een heel ander verhaal. Kia en ik hadden het idee op een andere planeet beland te zijn. Tegen mij was verteld dat er een groot vuurwerk zou worden afgestoken bij KLCC, het winkelcentrum bij de Twin Towers. Aangezien het vast heel druk daar zou zijn, zijn we naar de Bukit Bintang (de winkelstraat) waar je het ook wel zou kunnen zien.
Iets voor 12en gingen we die kant op en liepen we zo die andere planeet op.
Duizenden mensen, vooral jongelui, gingen elkaar te lijf met nepsneeuw wat ze uit spuitbussen spoten. Helaas moesten ze ons ook hebben en wanneer ze je hadden onder gespoten riepen ze nog even Merry Christmas.
Het rook als een chemische fabriek en we konden de lol er niet echt van inzien. Het was een zooitje, overal die busjes op de grond. En toen was het 12 uur en wij maar wachten op het vuurwerk. Om precies 12 uur gingen alle armen de lucht in van die duizende jongelui en spoten ze de nepsneeuw de lucht in. En zo werd Kerst aangekondigd. Na een kwartier hebben we de hoop maar opgegeven, het vuurwerk kwam maar niet en zijn we weer naar huis gegaan.
Ik heb op kantoor navraag gedaan waarom er nou geen vuurwerk werd afgestoken.... De staat vond het niet toepasselijk om dat te doen omdat er op het zelfde moment duizenden mensen hun huis kwijt zijn geraakt door de overstromingen in het zuiden en oosten van Maleisië. Dat viel me dan weer mee want normaal gesproken interesseren ze zich hier niet zo voor de problemen van een ander.
Misschien hebben jullie er wat van meegekregen maar het heeft lang en hard geregend in de zuidelijkste provincie van Maleisië en de rivieren konden de hoeveelheid water niet aan en zijn overstroomd. Al het water zo de Kampungs in. Kampung is de benaming voor een klein dorp en de huizen bestaan er voornamelijk uit hout en plastic en de huizen die er op palen staan hebben geluk gehad. Hulpacties kwamen maar moeilijk op gang. Wat ik al eerder zei: ze interesseren zich niet zo voor een ander. Ook wil Maleisië geen hulp van andere landen, zoals in de krant stond van het weekend.
Mensen met bootjes vragen belachelijke hoge prijzen om bijvoorbeeld hun buren te redden van het wassende water.
Op dit moment is de situatie onder controle en verdwijnt al het water langzamerhand uit de Kampungs. Helaas is het op Sumatra (Indonesië) alleen maar erger geworden en dat net in de periode dat ze al eens eerder zijn getroffen door het wassende water van de Tsunami 2 jaar geleden.
Het is niet eerlijk.....

Ik heb gisteren de aankomstlijsten gemaakt tm 14 januari en het wordt er maar niet beter op, het blijft zo rustig. Nogmaals mijn verzoek aan jullie en dan voornamelijk aan de reisburo-dames en Mieke en pa en ma: Maak reclame voor Oad in Maleisië asjeblieft. Geef me werk hahaha!!
Ach het zal vast wel weer goed komen.

Ik heb ook nog een aantal kerstkaarten mogen ontvangen. Bedankt: Harm en Janny, Kim Westendorp, Oma, Mieke, Esther en Henk-Jan, papa en mama, Froukje, Familie Stobbe en Fam Hogenbirk en natuurlijk al die anderen die via de mail een kerstgroet hebben gebracht!!

Lieve mensen: voor diegene die nog lekker vakantie hebben: geniet ervan!
En voor diegene die helaas moeten werken: Werkse nog even!

En voor iedereen: IK WENS JULLIE ALVAST EEN HELE FIJNE JAARWISSELING EN IK HOOP DAT 2007 VOOR JULLIE EEN TOPJAAR WORDT MET VEEL GELUK, LIEFDE, SUCCES EN GEZONDHEID!!

De hartelijke groetjes vanuit Maleisië

  • 28 December 2006 - 07:38

    Tampie:

    Je hebt dus leuke dagen gehad!! Hele leuke foto's. Ik wens jullie dan ook een gezellige jaarwisseling en al het goeds voor 2007.
    Tampie
    p.s ik moet helaas ook gewoon werken.. :(

  • 28 December 2006 - 08:08

    Pa:

    Iedere keer als ik die foto's zie dan krijg ik weer een flash back en wil ik best weer een keer terug. Het was zo gezellig.
    IK wens jullie natuurlijk ook alle goeds voor 2007; gezondheid, liefde, plezier en veel reizen en beleven natuurlijk. En blijf het zo met ons delen op deze site.
    Dikke kus vanuit een miezerig Kampen.

  • 28 December 2006 - 11:47

    Mieke:

    HA Meissie!!

    Kerst was wel oke, wel vreemd om het alleen te vieren!ben nu hard aan het sporten om de pondjes er weer af te krijgen.
    Heb vakantie dus zal je zo snel mogelijk een lange mail sturen!

    Liefs Mieke

  • 28 December 2006 - 12:10

    Joke:

    hoi marleen
    helaas moet ik ook gewoon weer aan het werk hoor.
    ik wens je een hele fijne jaarwisseling en heel veel geluk in 2007
    groetjes joke

  • 28 December 2006 - 17:50

    Jildou:

    Het blijft toch raar he, tijdens de feestdagen niet thuis zijn... Hoe je het ook naar je zin hebt, stiekem wil je idd snel even naar huis om kerst te vieren, maar dan gelijk weer terug naar je bestemming.
    Hier is het niet super druk, kan het allemaal nog wel aan :) maar de gasten houden me wel bezig hoor.
    Nu op naar Oud & Nieuw! Jij viert het ongeveer een halve dag eerder als ik, denk ik. Ik wens je een heel goed uiteinde met dit keer wel een gigantisch vuurwerk.
    Liefs, Jildou

  • 29 December 2006 - 21:49

    Tess:

    He Leentje, ik moest ook werken deze week dus... maar gelukkig dat jullie fijne dagen hebben gehad!
    X

  • 01 Januari 2007 - 12:38

    Sharon:

    Een heel gelukkig,liefdevol en gezon 2007!!!

    Dikke kus sharon

  • 01 Januari 2007 - 17:43

    Mieke:

    Gelukkig nieuwjaar!!
    Ook voor Kia en Lonny!

    Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 313260

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: