Gong Xi Fa Cai en meer... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Gong Xi Fa Cai en meer... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Gong Xi Fa Cai en meer...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Probeer het maar eens uit te spreken... Gong Xi Fa Cai, oftewel Gelukkig Nieuwjaar.
De Chinezen hebben afgelopen weekend het oude jaar afgesloten en het nieuwe jaar "Year of the Boar" verwelkomd.
Helaas werd het in KL niet echt groots gevierd. Het feest speelde zich af in de dorpen elders in Maleisië en vooral op het eiland Penang. KL was echt uitgestorven. Alles was dicht, zelfs de shoppingmalls.
Ik denk dat 10% van de winkels openwaren. De hele week voor Chinees Nieuwjaar werden we op kantoor bedolven onder de mandarijnen, ik kan ook echt geen mandarijn meer zien.
Mandarijnen staan voor goud dus hoe meer mandrijnen je hebt, hoe rijker je bent.
Hmmmm, vreemde traditie. Een andere traditie, waar ik zeker wel een voorstander van ben, is het krijgen van leuke rode envelopjes met daarop Gong Xi Fa Cai en een gezegde dat gaat over zegening. Als je zo'n enveloppe krijgt, ben je gezegend. Ik zou geen Nederlander zijn als ik die enveloppe niet meteen zou openen dus stiekem onder mijn buro keek ik even wat er inzat. Ja hoor, geld!! En vandaag kreeg ik nog meer van die enveloppen. Leuk hoor, Chinees Nieuwjaar :-)
Sinds vandaag is iedereen weer aan het werk en leeft KL weer.
Ik ben ook druk. Veel problemen met gasten: ziektes, ongelukken en berovingen. Niet zo leuk allemaal dus. Verder ben ik ook erg druk met alle voorbereidingen voor iets heel belangrijks......
Mijn vakantie naar Nederland.
Het ticket is geboekt en dinsdag 27 februari sta ik om 05:55 op Nederlandse bodem om op 21 maart om 12:00 weer te vertrekken.
Uiteraard heb ik er heel veel zin in!
Ik besef het nog niet helemaal maar het schiet nu al op dus de kriebels zullen vandaag of morgen wel komen.

Tot snel.........

  • 21 Februari 2007 - 07:17

    Mams:

    dat is dus nog maar 6 nachtjes , wat zullen die lang duren!!!!!
    tot dan en KUS

  • 21 Februari 2007 - 08:33

    Carlijn:

    Wat leuk dat je het Chineese nieuwjaar hebt meegemaakt! En die envellopjes zijn ook niet verkeerd!! Veel succes met de voorbereidingen.
    Liefs, Carlijn

  • 21 Februari 2007 - 08:59

    Claire:

    Gong Xi Fa Cai! Die envelopjes zijn zeker leuk... die kreeg ik ook toen wij in S'pore woonde, en ik moest zelf geen uitdelen want daar was ik te jong voor hahaha! Dus dat was altijd erg lekker! Jammer dat het niet zo gevierd werdt in KL, want het is erg leuk die Chinese Jaarwisseling! Als je hier bent gaan we zeker afspreken zoals je in je mailtje al zei maar ik ben de datum vergeten, dus als je die nog ff wil mailen lutfen? Cok Sagol!
    Iyi calismalar bugun ve kendine iyi bak canim!
    Ciao XxX Claire

  • 21 Februari 2007 - 09:36

    Carolien:

    Nou een heerlijk vooruitzicht toch? Zodra ik wat weet over mijn terugreis mail ik je gelijk oke?
    Heel veel plezier alvast
    Veel liefs Carolien

  • 21 Februari 2007 - 10:12

    Marischa:

    Heel veel plezier alvast in NL!! Helaas zullen we elkaar mislopen in NL en kunnen dus niet afspreken. Volgende keer beter!

    Groetjes Maris

  • 21 Februari 2007 - 10:37

    Mieke:

    Ha Marleentje,

    zo dat is snel dat je al komt!
    Vind het wel super leuk als we een dagje kunnen afspreken, helaas kan ik echt alleen in het weekend!
    Carnaval was super, heb alleen met een megagigakater op bed gelegen zaterdag en toen moest de carnaval nog officieel beginnen!
    groetjes Mieke

  • 21 Februari 2007 - 10:43

    Lydia:

    Jeetje je maakt wat mee in KL!! Wel gaaf hoor!! Als ik dat zo hoor, dan mis ik het wel, heel dat leventje daar!! Maar je maakt het goed zo te horen en wat leuk dat je snel weer in NL ben!!Spannend hoor ;-)

    liefs Lydia

  • 21 Februari 2007 - 15:35

    Marije:

    Nou, happy NewYear dan maar weer en dat je maar veel van die mooie envelopjes hebt mogen ontvangen! Enneh... bijna in NL, dus bijna filet americain, bitterballen en kroketten, hollandse kaas, sate, choc vlokken, drop, .....
    Liefs, Marije

  • 21 Februari 2007 - 18:14

    Jildou:

    Heerlijk zeg, even naar huis! Kan me voorstellen dat je al last van zenuwen heb. Ik vlieg over een kleine 4 weken en kijk er al naar uit :) Lekker weer thuis aan de stamppot!
    X Jildou

  • 21 Februari 2007 - 20:25

    Myrthe:

    Hii Marleen!
    Wat fijn zeg dat je nu zekerheid hebt over je vakantie in Nederland.
    Mocht je nog in Holten komen laat het me even weten!
    Liefs Myrthe

  • 24 Februari 2007 - 13:25

    Maartje Notten:

    Hoi Marleen,

    Ik en een collega gaan waarschijnlijk op studiereis naar Maleisie eind maart dus dan kan ik je in het echt ontmoeten!
    De vlucht wordt volgende week aangevraagd bij de KLM, dus dan horen we of we gaan. Wordt waarschijnlijk 24 maart vertrek.

    Groetjes Maartje

  • 24 Februari 2007 - 20:34

    Mieke:

    Ohhhhhh spannend nog maar 2 daagjes en dan ben je terug in het natte Nederland!~We gaan het echt wel 1 of 2 daagjes leuk hebben saampjes neem je lonny ook mee????
    P.S. is je schoenmaat nog steeds 39 hahahahahahha

  • 25 Februari 2007 - 19:55

    Marije:

    Bijna thuis!
    Have fun! Lekker shoppen met mams en thee leuten met vriendinnen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 313367

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: