Jaaaaa, daar is ze weer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Jaaaaa, daar is ze weer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Jaaaaa, daar is ze weer!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Januari 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

....Marleen uit Verweggistan Het is al weer even geleden dat ik op deze site heb geschreven en er zal ongetwijfeld weer veel gebeurd zijn in de tussentijd maar het is op het moment even een zwart gat… ik moet even diep graven in mijn geheugen.

Laten we maar beginnen met de jaarwisseling. Via Renee en Paulien kwam ik op een feestje terecht georganiseerd door 2 Nederlanders. Er waren ongeveer 30 gasten, een mix van Nederlanders en locals en de vermelding waard was ook de aanwezigheid van een jaamsing Chinees. Zal ik even uitleggen….. Chinezen hebben de traditie om op party’s jaamsing te doen. Heel simple, je glas heffen en uit volle borst JAAAAAAAAAAMSING schreeuwen en vervolgens alles in een keer op te drinken.
Hij kwam om de paar minuten bij ons jaamsingen maar hij dronk echt zijn glas steeds leeg en wij steeds een slokje. Wat resulteerde in een zatte chinees op de stoel, buiten westen, nog ver voor 12en.
Naar dit feestje ging ik met Renee, Paulien, Sabine en Inge. We wilden uiteraard een beetje opvallen en hebben wat roze attributen gekocht. Voor uitleg, zie foto’s!!
Eenmaal aangekomen voelden we ons even underdressed maar dat gevoel werd na een paar glazen champagne al wel wat minder….
Het was er onbeperkt drinken en eten. Er stond zelfs een buffet en er was bediening ingehuurd. Helemaal super dus. En dat voor 20 euro per persoon.
Helaas konden we het vuurwerk niet zo goed zien want er stonden een hoop wolkenkrabbers voor. Voor 3en waren we al thuis nadat we er achter waren gekomen dat 2008 wel eens het jaar van de serieuze gesprekken zou kunnen worden. Kortom, de lol en gezelligheid was verdwenen.
De volgende dag hebben we, als een echte Nederlander, een nieuwjaarsduik gemaakt. Echter was hier de water- en buitentemperatuur vast wat hoger dan in Scheveningen.
We hebben heerlijk decadent bij het Hilton hotel gelegen. Gewoon doen alsof je gast bent daar en niemand die wat door heeft.

Dan hebben we een week na nieuwjaar het kerstgevoel nog even opgewekt. Ik had hier speciaal de kerstboom voor laten staan. De tafel vol met rose en lekkere hapjes, hebben we super genoten van de All You Need Is Love kerstspecial, opgestuurd door moeders vanuit Nederland.

Kia had inmiddels ook vakantie gekregen nadat hij zijn laatste examen had gemaakt op 2 januari. De eerste week een beetje bijgekomen van al het leren en hebben we echt iets heel decadents gedaan wat we beseften toen we er zaten.
Ik had nog een bon voor een gratis lunch in een Thai’s restaurant op de 25e verdieping met dus een super uitzicht. We hadden een tafel bij het raam, heerlijk eten ennnn een schoonmaakster die thuis bezig was mijn huis weer aan kant te maken. Geweldig toch!!!

Dan heb ik natuurlijk weer een bezoek gehad uit Nederland, niemand minder dan Froukje is hier een week lang geweest en we hebben een super leuke, gezellige tijd gehad samen.
Op zondag 13 januari zagen we mekaar weer voor het eerst. Ik zat op haar te wachten bij de Starbucks waar zij met de hotelbus zou aankomen.
Zwaar beladen met 2 volle tassen (1 van haar en 1 van mijn ouders) zijn we naar huis gelopen waar Kia de lunch klaar had en ik na de lunch de buit mocht bekijken. Ik ben weer ontzettend verwend door ze… van Unox rookworsten tot aardappelpuree, van kippensoep tot stroopwafels… Er zat zo veel lekkers tussen. Kijk maar eens op de foto’s

Diezelfde middag zijn we naar de Batu Caves gegaan. Dit is een van de grootste hindoe tempels ter wereld maar hier kom je niet zo maar. Eerst moet je 272 treden op voor je er bent maar dat was geen enkele moeite voor ons ;-)
Eenmaal boven aangekomen, hadden we het geluk dat er net een of andere vage ceremonie begon die wij dus konden zien.
Weer beneden hebben we Froukje bekend laten maken met de roti canai, de Indische snack.
‘s Avonds zijn Froukje en ik lekker bij de twin towers wezen eten en hebben we een drankje gedaan in de beroemde Skybar, was een geslaagd avondje.

De nieuwe zomergidsen zijn uitgekomen en dan moet ik altijd de text in de gids controleren. En aangezien ik 2 dagen geen aankomsten had, had ik voor deze week al een bezoek aan de hotels in de Cameron Highlands gepland en dus ging Froukje ook mee.
Met een luxe auto onder de kont scheurden we er naar toe.
Bij de eerste theeplantages in het gebied hebben we alvast een eerste thee-drink-stop gemaakt. Froukje keek dr ogen uit.
We kamen om een uur of 3 aan in het hotel en aangezien we niet veel meer konden (en wilden) doen, hebben we ons eerst misselijk gegeten aan scones met jam om vervolgens ons te laten verwennen in de nieuwe Spa. We kozen voor een aromatherapie-relax massage van een uur. Ik hoef zeker niet uit te leggen hoe lekker dat was.
Als toetje hebben we een ‘duik’ genomen in de outdoor jacuzzi. Het water was heerlijk warm en het uitzicht was echt adembenemend, zo over de vallei. Helemaal af was het toen de masseuse ook nog 2 kopjes thee kwam brengen.
De volgende dag zijn we highlights van het gebied wezen bekijken. We hebben weer een theeplantage bezocht, hier weer thee gedronken. We zijn naar een aardbeienfarm geweest waar we vanzelfsprekend heerlijke aardbeien hebben gegeten. En ook hebben we een lokaal dorpje bezocht waar houten huisjes staan en de gekleurde was door het hele dorp hangt om te drogen.
Froukje wilde ook graag in de luxe bak rijden en dat beviel haar goed want zij heeft de hele weg terug gereden. Kon ik ook even voor toerist spelen.
‘s Avonds samen met Kia naar de noodlebar geweest en lekker luxe met de auto naar Luna bar gegaan, jaja die andere bar met dat super uitzicht.
Aangezien we nog steeds de auto hadden, zijn we op de terugweg even door de oude stad gereden zodat Froukje dat ook vast gezien had.
Donderdagavond zijn we naar Chinatown geweest waar we onze afdingkunsten weer even konden laten zien.
De laatste avond samen, vrijdag hebben we in stijl afgesloten en hebben we weer gegeten op de boulevard bij de twin towers en daarna een wijntje gehaald in de Skybar. En toen kwam helaas het moment weer dat we afscheid moesten nemen. Het was een super gezellige week Froulitsa, bedankt!!

2 dagen na haar vertrek stond het volgende bezoek al weer voor de deur. Dit keer kwam het bezoek uit Iran. Ik heb het over de moeder van Kia!
Het was eerst de bedoeling dat Kia naar Iran zou gaan maar er was geen terugticket voor hem dus is zijn moeder hier naar toe gekomen.
Het is een heel lief mens alleen is communicatie tussen ons vrijwel onmogelijk want ze spreekt geen Engels dus we hebben Kia er tussen zitten die als tolk optreedt.
Ik laat ze lekker met zijn 2en op stap gaan. Ze hebben zoveel bij te praten.
Gisteren ben ik echter wel mee geweest naar het vogelpark hier want hier was ik zelf ook nog nooit geweest. Was echt hartstikke leuk daar!

Deze week heb ik ook afscheid moeten nemen van Renee en Paulien. Ook voor hun zat de stage er weer op. We zijn gisteren nog lekker met zijn 3en uit eten geweest en eeder deze week naar een bar gegaan met een hele hoop mensen en de bedoeling was dat we daarna naar een karaoke bar zouden gaan maar door de schuld van de prime minister zaten ALLE karaoke boxen in KL vol en was er dus voor ons geen plaats meer. De prime minister had namelijk deze dag om 17:00 besloten om de volgende dag een public holiday te geven ivm een Indische feestdag.
Dus besloten waarschijnlijk alle locals om met zijn allen de karaoke boxen te bezetten!

Het spijt me dat weer zo lang verhaal is geworden maar nu zijn jullie tenminste weer helemaal op de hoogte van het wel en wee in KL!

Een dezer dagen komt er weer een bericht op deze site want voor het eind van de maand krijgen we van Oad weer te horen wat ze met ons van plan zijn voor het zomerseizoen. Uiteraard wil ik hier blijven en hopelijk gaat dat lukken.

Dit was het voor nu, ik zal de foto’s er bij plaatsen!

Veel Liefs uit Maleisie,

Marleen


  • 24 Januari 2008 - 05:35

    Marga:

    Ha die Marleen,

    Wat een leven heb je toch. Zou bijna medelijden krijgen.
    Laat je nog wel wat moois voor ons staan als wij die kant op komen?

    groetjes

    marga

  • 24 Januari 2008 - 07:13

    Mams:

    Zoo geweldig verhaal weer, lekkere hapjes, leuke dingen meegemaakt fijn bezoek gehad en je a.s. schoonmoeder op bezoek, kortom wat wil een mens nog meer!!!!!!
    Kus

  • 24 Januari 2008 - 07:22

    Sam:

    Hey weer een leuk verhaal zoals altijd! je moet ze wat sneller vervolgen hoor:P haha xxx Sam

  • 24 Januari 2008 - 07:23

    Pa:

    Poeh poeh je maakt ook niet zo heel veel mee he!
    En nu .................het goede bericht nog.
    Dikke kus

  • 24 Januari 2008 - 08:17

    Jenn:

    Zoals sam al zegt.. wij willen sneller verhaaltjes! het is heerlijk om te lezen hoe het daar allemaal gaat in Malaysia.. en weer leuke fotos drbij! ik verheug me er al op je weer te zien meis! Kusjes, Jenn

  • 24 Januari 2008 - 09:21

    Froukje:

    Lieve Marleentje, ik vond het ook echt helemaal geweldig!! Bedankt voor een super gezellige week.
    Dikke kus

  • 24 Januari 2008 - 09:52

    Marije:

    Hey Marleen! Gezellig dat Froukje er was!!!! Goed verwend, maar dat hoort ook, ´t is toch afzien daar zonder al die lekkernijen van Nederlandse bodem en All you need is love... :-D
    Leuk dat je Kia´s moeder nu ontmoet, spannend!!! Hahahaha!
    Lady, have fun daar! Ik volg je verhalen op de voet en veel succes deze week met duimen draaien!
    Liefs, Marije

  • 24 Januari 2008 - 10:49

    Carolien:

    He Marleen,
    Wat leuk zeg dat Froukje is geweest, ook leuk om op de foto's te zien! En wat een leuke moeder heeft Kia! Mm, ik hoop dat we morgen meer horen over de bestemming, voor mij hangt er natuurlijk niks van af maar heb ook de kriebels. Verder gaat t hier allemaal prima!
    Veel sneeuw gevallen, vandaag aan t werk maar morgen heerlijk op de skies!
    Tot mails, o ja en zodra ik nieuws heb sms ik!
    Liefs Carolien

  • 24 Januari 2008 - 10:57

    Jildou:

    Meid,
    ik duim voor je!
    We sms´en! ;)
    Liefs Jildou

  • 24 Januari 2008 - 11:42

    Marischa:

    Laten we hopen dat ze iedereen gauw uit de "stress" helpen. Hoop zo voor je dat je mag blijven!

    Liefs Maris

  • 24 Januari 2008 - 14:31

    Paulien:

    Heee Marleeen!
    We zitten nu bij de Starbucks op het vliegveld en heb eindelijk normaal tijd om je mega verhaal een keer te lezen! Het afscheid net hier was ontzettend emotioneel ;) Meeeid ik ga je missen!! Zal je verhalen volgen & 2 keer in de week een krabbel sturen! Tot in Nederland!
    Dikkeee kus!

  • 25 Januari 2008 - 08:10

    Sandra:

    Jaaaaa.. weer een verhaal.. even iets later gelezen vanwege al het gereis, maar het is weer super..
    Weer lekker veel meegemaakt en ook een hoop bezoek gehad!
    Leuk dat je ook de moeder van Kia nu ontmoet hebt!!

    Groetjsss
    Martin en Sandra

  • 29 Januari 2008 - 15:33

    Jildou:

    Meid,
    ik heb zo´n stress.
    Elke keer als de telefoon gaat draait mn maag om.
    Wanneer bellen ze nou?!?!
    x Jildou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 313313

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: