Selamat Datang Ke Bali! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Selamat Datang Ke Bali! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Selamat Datang Ke Bali!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 Februari 2008 | Indonesië, Batavia

Dit is was de stewardess van Air Asia afgelopen maandagavond door de omroepinstallatie omriep. Ik was weer veilig geland op het mooie eiland Bali.
De vlucht er naar toe was weer een groot succes :-(. Ik werd weer goed door elkaar heen geschud, wat een turbelentie.
Het landen op Bali is ook al zo fantastisch.. water, water, water, water en op het allerlaatste moment zie je de baan. Maar goed, je moet er wat voor over hebben om je collega's te zien en een nieuw visum te halen.

Het ging vrij vlot bij de douane en gelukkig had er niemand wat in mijn koffer gestopt en ben ik er zonder doodstraf van afgekomen.. toch altijd wel een beetje zweethandjes hoor als je naar Indonesie of Thailand moet.

Marischa stond me buiten op te wachten en zijn we direct doorgereden naar de DD-bar, oftewel de Double Dutch bar en wat heb ik daar gegeten??? Ja hoor, bitterballen en frikandel speciaal.
Even weg gespoelt met wat glazen rose en op naar Kampung Sanur waar Marischa woont. Alle Oad collega's wonen daar in het dorp in echte Balineese huizen.
Het huis van Marischa leek wel een 5-sterren hotel, helemaal nieuw en zo groot met 3 slaapkamers en 3 badkamers, loungekamer en zelf ruimte voor inwonend personeel en een dakterras.
Helaas moet ze wel iedere avond de kikkers, wurmen en salamandertjes de deur uit zwiepen.. maar daar wen je wel aan :-)
De volgende morgen moest ik om half 7 klaar staan aan het einde van het straatje en werd ik opgehaald door mijn andere collega Christine.
Na eerst verdwaald te zijn in de rijstvelden, kwam ik dan toch op het goede plekje uit.
Om half 8 gingen we aan boord van een grote speedboot. Volgens Christine was gaaf om helemaal voorin te zitten, later bleek dat je hier ook het misselijkst werd maar alles keurig binnengehouden ;-).

We gingen de komende 2 uur op zoek naar de tuimeldofijnen.. helaas niet gevonden. De zee was ontzettend wild en het was echt een avontuur. Gelukkig hadden we riemen om.
Ik zal er wel even een foto bij doen (eerlijk gejat op de site van collega Tjitske) bij de dolfijnen.. die had ik dus moeten zien.
Na een wakker-word-douche kwam Marischa me ophalen en zijn we naar Ubud gereden.
Het was voor haar de eerste keer dat ze er zelf heen moest rijden en hoopte dat ze goed zou rijden. En uiteraard ging het ook perfect en heb ik genoten van een heel mooi ritje door de dorpjes en gifgroene rijstvelden heen.
In Ubud hebben we op een prachtige plaats gelunched met een uitzicht over de jungle en rijstvelden.
Daarna zijn we naar de lokale markt geweest in Ubud, hier hebben wij de marktkooplui even goed laten merken dat er met ons niet te sollen valt en hebben we heerlijk lopen afdingen.
Daarna kwamen we in het apenbos terecht. Dat was echt geweldig. Liepen zo ineens in de jungle met tempels, dodentempel en heeeeeel veel apen. Was echt heel leuk hier.
Op de weg terug naar de kampung hebben we nog even een stop gemaakt bij een supermarkt die hagelslag en nederlandse speculaas verkocht.
Hier heb ik natuurlijk even goed ingeslagen.

's Avonds zijn we uit eten geweest met alle (ex)collega's.
Met zn 6en op het strand aan de rose en een heerlijk dinner!
Heb echt genoten. Niet van het eten (ja ook wel) maar vooral van de gezelligheid.
Dit mis je toch wel hier in de stad waar je ook maar alleen bent!

En toen was het weer tijd om terug te gaan naar KL.. We leken op tijd te vertrekken maar helaas was een band van het landingsestel lek en moest deze worden vervangen.
Dat was in een half uurtje gepiept en stond ik toch nog keurig op tijd weer op KL Airport!

Ik heb echt genoten. Deze visum trip was absoluut geweldig!
Dat zal ook wel op de foto's te zien zijn.



  • 21 Februari 2008 - 06:39

    Mam's:

    Superverhaal weer, en wat een leuke foto's. Alleen elke keer die verhalen over die turbulentie en dat ongedierte brrrrrrrr ik denk dat ik er nooit kom.
    Maar voor de rest geweldig,en dat mailtje van jou dit keer is nog veel SUPERDER.
    KUS

  • 21 Februari 2008 - 07:32

    Pa:

    Ik heb weer genoten van je verhaal en misschien nog wel meer van de foto's. Wat is de wereld toch mooi. Leuk dat jullie het daar zo gezellig gehad hebben.

    Een hele dikke kus (nu nog zo!!!!)

  • 21 Februari 2008 - 08:26

    Renee:

    Heeee marleen!

    Ik heb gister alles is liefde gekeken! Echt zoooon leuke film:D mooie liedjes ook enzo! Hoe is t met goooische vrouwen? Ik zie je lekker 5 april alweeeeerr! Have fun nog ff en tot bijna:D

    Ooooooooja leuk verhaal! haha en echt jammer van de dolfijnen of niet..

    Dikke KUS!!

  • 21 Februari 2008 - 08:30

    Maris:

    Heej,

    Was super hoor, zeer gezellig! Deed even erg goed!! Moeten we gauw weer over doen...!

    Liefs Marischa

  • 21 Februari 2008 - 09:41

    Marga:

    Help! Ik kan echt niet meer zolang wachten.
    Dat aftellen is toch niet zo goed idee geloof ik!
    Ik wil gewoon NU!!!!!

    Lieve groetjes.

  • 21 Februari 2008 - 10:29

    Karen:

    He Marleen, tjee, ik word toch elke keer weer een beetje jaloers bij het lezen van je verhalen. Wat een fantastisch leven moet jij toch hebben! Aan de foto's te zien is het echt genieten. Leuk verhaal weer hoor! En nu aftellen tot de trip naar NL, is toch ook wel weer even fijn he?! Tot horens, kus karen

  • 21 Februari 2008 - 11:34

    Jildou:

    Ik vond Rhodos als leuk om mn visum te verlengen vanuit Turkije, maar dat valt in het niets bij jouw visumtripjes :)
    Balen dat ons ´plan´ niet lukt, dan maar gewoon een ticket kopen voor nov misschien??
    liefs Jildou

  • 21 Februari 2008 - 15:39

    Joke:

    ik ga gewoon voor morgen een indische rijsttafel regelen en de verwarming op 30 zetten en dan jou foto's kijken dan lijkt het net echt.
    ach ik droom nog wel een uurtje verder geniet jij maar voor ons allemaal
    groetjes joke

  • 21 Februari 2008 - 19:44

    Aerin:

    Ik wil ook weer naar Bali! Ik heb t deze week nog met mn familie over gehad om weer met zn alle te gaan. Ziet er geweldig uit en ik ben super super jaloers!

    Kus!

  • 27 Februari 2008 - 15:06

    Inge:

    Ahh wat een mooie verhalen weer en wat komen de heimwee-kriebels weer flink omhoog kriebelen..!
    En hoorde dat je binnenkort weer terug komt naar NL? Zeker weten dat we even gaan meeten met zn allen! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 313309

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: