Even bijkletsen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Even bijkletsen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Even bijkletsen

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Maart 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is al weer lang geleden (voor mijn doen dan) dat ik hier wat heb geschreven.
Ik zal weer even een update geven.
Ik had vorige keer over mijn visum trip naar Bali verteld maar in dat verhaal ben ik vergeten te zeggen dat ik weer erg hebben genoten van 2 bezoekjes uit Nederland.
Eerst heb ik een heerlijk avondje eten en borrelen en bijkletsen gehad met Hilde (Oad collega van Turkije).
Zij vliegt nu voor de KLM en dan kun je wat makkelijker hier langs komen he.. misschien een tip voor jullie allemaal, ga bij de KLM solliciteren haha.

Dan is Tinque met Cornelie (weer een vriendin van haar) langs geweest.
Op zaterdag belde ze dat ze op het reisburo zaten om een vakantie te boeken en 3 dagen later zaten we al in de Skybar (uiteraard...:-)) met zn drietjes de nodige wijntjes weg te drinken.
Ik heb hun verdere vakantie uitgestippeld en geboekt en ze hebben het goed naar de zin gehad en ik ook.. heb echt genoten van de avondjes in KL.

Dan heb ik ook mijn ticket naar NL geprint, keurig geboekt door Oad.
Ik kom dit keer maar erg kort naar Nederland, heb niet veel vakantie dagen.
De meesten van jullie ga ik uiteraard op mijn verjaardag zien en verder ga ik geen plannen maken want wil zo veel mogelijk van mijn ouders, broertje en oma genieten. Dit zijn toch degenen die ik het meest heb gemist na 13 maanden.
Ik hoop dat iedereen zal snappen dat ik geen tijd heb om het hele land door te crossen.

Met studiebol Kia gaat het goed. Hij zit nu braaf te leren want heeft deze week 5 midterms.. en daarna een week vakantie als zijnde midtermbreak. In die week hoor je normaal gesproken te leren voor je midterms maar ja, hier doen ze de examens voor de break.
Erg logisch weer.. ach ja, dat zijn we zo onderhand wel gewend in Maleisie.

Dan zijn gisteren de verkiezingen geweest hier.. Na jarenlang dezelfde partij monogaam aan de top te hebben gehad, heeft de oppositie nu behoorlijk terug geslagen en in de meeste staten in Maleisie gewonnen.
Als je hier meer over wilt weten, moet je even op de volgende link kijken:
http://www.nu.nl/news/1470115/24/Politieke_omwenteling_in_Maleisi%EB.html

Vorige week had ik weer mijn halfjaarlijks bezoekje aan de eilanden Penang en Langkawi. Ik loop daar dan een dag mee met de lokale reisleiding en check of de tekst in de brochures correct zijn wat hotelinformatie betreft.
Was weer erg leuk. In Penang zat ik helaas in een hotel in de hoofdstad dus heb me lekker opgesloten in mijn kamer en in de Spa want zo leuk is die stad niet.
Vervolgens met de boot over naar Langkawi, naar mijn eiland. Ik krijg er nog steeds een apart gevoel zodra ik er aankom. Uiteraard weer naar HET garnalen restaurant geweest met Lee en John van onze agent aldaar.
Het was een druk maar heerlijk weekje.

Dan een ander groot nieuwtje wat niets met mij of Maleisie te maken heeft maar het is wel iets wat ik graag wil delen met iedereen omdat ik gewoon een hele trotse vriendin ben.
Sinds 1 maart zijn Esther en Henk Jan de trotse ouders van een heel mooie mannetje, genaamd Lucas.
Esther: Zorg er maar voor dat je 3 april thuis bent smorgens, want ik race gelijk door vanuit Schiphol ;-).

Dat was het weer... Ik ga de shoppingmalls onveilig maken.

Tot snel in Nederland!

Liefs Marleen


  • 09 Maart 2008 - 09:19

    Sam:

    Leuk verhaaltje voor op de vroege morgen! tot volgende maand:D xoxoxox sam

  • 09 Maart 2008 - 09:49

    Aerin:

    YAY Marleentje komt naar nederland!!!
    Maareh ben wel een beetje beledigd hoor, ik dacht dat je mij het meeste had gemist van iedereen?!?! ;-)
    Ik zie je over een paar weken!!

    Kus

    Aerin

  • 09 Maart 2008 - 10:44

    Mireille:

    We zien je de 5e in Kampen. Het regent hier op het moment dus geniet nog maar even van het mooie weer.
    groetjes Mireille en de rest

  • 09 Maart 2008 - 11:21

    Claire:

    Hee Leentje... ja ik ben dit keer nog slechter in mijn site bij te houden. Te veel gebeurd in te korte tijd. Ik ben zelfs al 4 maanden in NL en heb nog niemand gezien. Ga 1 april terug naar Turkey, werk begint 19 april dus heb ff samen met Deniz om vakantie te vieren. Ga wel weer terug voor Sud, maar helaas parttime. Maar daar mailen we nog wel over, tamammi? Verder gaat het goed. Ga a.s. zaterdag met mama voor 5 dgn naar BCN en heb er super veel zin in! Lekkere tapas eten en mijn spaans weer opkrikken! hahaha.
    Kendine iyi look after.
    Optum Claire

  • 09 Maart 2008 - 12:06

    Kim:

    Marleentjuh!!!!!!!!
    Nog maar even meid en dan ben je weer in (het nu wel erg koude en grijze) Kampen. Joehoe!!!!!!!!
    Kus Kim

  • 09 Maart 2008 - 12:39

    Mieke:

    Moet je weer zonodig over die garnalen en shoppingmals beginnen?
    wat ben jij een flauw ding!!
    maar verder vind ik je heel lief.

    tot de 5e

    kus Mieke

  • 09 Maart 2008 - 17:06

    Jildou:

    Hey meis,
    wel fijn dat je ondanks dat je zover weg zit, toch zovaak bezoek krijgt. Je hebt groot gelijk dat je de meeste tijd tijdens je vakantie met je familie door wil brengen. Ik moet mijn tijd strax ook weer erg goed gaan verdelen in 10 dagen en ik kijk er nu al een beetje tegen op, al dat geren en gevlieg. Maar ik heb er ook onwijs zin in.
    Het is altijd fijn om even naar Nederland te gaan (en om vervolgens weer weg te gaan omdat het toch alleen maar regent ;) )
    Liefs Jildou

  • 09 Maart 2008 - 19:50

    Pa:

    Ik vind die verhalen allemaal natuurlijk wel heel erg mooi maar wil het nu wel eens uit je eigen mond horen hier in Kampen!!

  • 09 Maart 2008 - 20:04

    Mams:

    Dit keer geen "leuk verhaal, leuke foto's en zo , maar zeg ik gewoon tot over drie weekjes!!!!
    Kus

  • 10 Maart 2008 - 08:43

    Marga:

    Hi Marleen,

    Geniet als je thuis bent van je familie.
    Kuala lumpur kan vast wel even zonder jou!

    groetjes

    marga

  • 11 Maart 2008 - 05:27

    Marischa:

    Nou meis, het begint aardig op te schieten nu he...je bezoek aan nederland, alvast heel veel plezier.

    Liefs Maris

  • 15 Maart 2008 - 10:31

    Arjan:

    He marleen,

    Ik werk ook ik KL, ben hier nog maar 5 weken maar heb het goed naar me zin. Als jij/jullie een keer zin hebben om wat te gaan drinken moet je het me laten weten. Vind het altijd leuk om mensen te leren kennen, kan je stoere verhalen vertellen over Kampen. Kom zelf namelijk daar ook dicht uit de buurt.

    Groeten Arjan

    arjanonline@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 313323

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: