En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 Januari 2006 | Mexico, Playa del Carmen

Nog lange niet... en we gaan nog niet naar huis... tralalalalal!
Belangrijke mededeling: Ik ZOU maandag naar huis vliegen en dinsdag aankomen op Schiphol maar plannen zijn gewijzigd. Ik heb mijn ticket verlengd tot vrijdag en ik land dan op Schiphol op zaterdag om een uur of 12:00 simiddags. Ik heb hier maar 1 reden voor: Ik heb het hier zo onwijs naar mijn zin.
Ik heb weer 2 excursies gedaan:
Vrijdag heb ik mijn naamgenoot ontmoet. Mijn doopnaam is Jenny en ik heb met een andere Jenny gezwommen..... jawel: Een zeeleeuw. Wat een super grappig beest was dat. We mochten haar aanraken en ze sprong over ons heen en het leukste was dat ze ons met haar lekkere prikkende snorharen een dikke smakkerd gaf. Daarna ging ze nog wat kunstjes doen. Ik heb de DVD gekocht van de hele show, heel leuk! Daarna zijn we (Tinque en ik) naar Cancun gegaan en hebben we weer lekker geshopt en filmpje gepakt. Ik weet niet de engelse benaming voor de film maar in het Spaans heet ie Mi Abuela es un Peligro. Was een super grappige film in ieder geval.
Vandaag ben ik ook weer op pad geweest. Ik heb de excursie Tulum Extreme gedaan. Met een minibusje werd ik opgehaald en we zaten er met zijn 13en in. Ik en 12 Amerikanen en het was super gezellig.
We moesten een uurtje rijden richting de Hidden Worlds, zo heet de Jungle. Na ongeveer een klein kwartiertje rijden de jungle in kwamen we bij een Cenotte. Dat is een grot met een ondergronds rivierenstelsel. In de staat Yucatan zijn er 14000 en er zijn er tot nu toe 7000 van ontdekt. We moesten abseilend de grot in. Heb ik 2 x gedaan en daarna gingen we ziplinend de grot verder in, aan een kabelbaan dus. En vervolgens gingen we de grot in zwemmen en snorkelen. Zo onwijs mooi allemaal. Daarna kregen we een lekkere lunch. En vervolgens reden we door naar Tulum, dat was vroger een belangrijke havenplaats voor de Maja´s. Het waren opgravingen, maya tempels! Daar kregen we uitleg van hoe en wat.
Oh ik krijg net een bericht dat mijn vlucht voor vrijdag nog niet geconfirmeerd is... beetje jammer. Maar er waren nog 26 stoelen vrij dus ik ga er vanuit dat het wel gaat lukken maar ik hoor het dus pas maandagochtend.. Komt goed.
Nou morgen ga ik hopelijk naar het strand, het weer is de laatste paar dagen niet zo goed. Dit was het weer voor nu, ik ga nog even een paar foto´s bij dit bericht plaatsen!! Adios Amigos y Amigas

  • 29 Januari 2006 - 09:19

    Marije:

    Groot gelijk! Blijven zolang je kunt... Have fun!

  • 30 Januari 2006 - 14:27

    Mieke:

    Wat een leven heb jij zeg!!haha.
    Mijn vakantie van 3 dagen was ook erg geslaagd,alleen jammer van een uitmundige verkoudheid dat ik de helft van de tijd op bed heb gelegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 312987

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: