Pangkor: Het echte paradijs op aarde... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Pangkor: Het echte paradijs op aarde... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Pangkor: Het echte paradijs op aarde...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal. Het spijt me maar het is me weer gelukt. Ik dacht dat Langkawi het paradijs was maar ik heb weer een nieuw paradijs ontdekt en wel het kleine eilandje Pangkor waar ik afgelopen weekend met Annemieke naar toe ben geweest.
We hadden nooit gedacht dat we er ook werkelijk zouden komen want de heenweg was geen makkie: Vrijdag om 19:00 vertrokken we met mijn auto vanaf mijn huis. En om 20:00 waren we weer in mijn straat. We waren namelijk weer eens verdwaald tijdens de zoektocht naar de snelweg. Om 20:30 zaten we dan eindelijk op een weg naar het Noorden. Weer niet de snelweg maar deze weg hebben we al eerder gehad dus we wisten vanaf daar wel hoe we naar de snelweg moesten komen en ja hoor, uiteindelijk zagen we het tolhuis. Eenmaal op de snelweg kon ik niet zo hard rijden want het regende en dan het was natuurlijk donker. Niet de ideale rij omstandigheden.
Nadat we een uur de kaart hebben bestudeerd zijn we bij afslag Bidor van de snelweg af gegaan en zou het nog 2 uur rijden zijn via B-wegen naar Damai Laut. Dat is een plaatsje op het vasteland waar we de eerste nacht hebben overnacht. Uiteraard weer een paar keer verkeerd gereden en om 00:30 kwamen we dan eindelijk bij het hotel aan. Ingechecked en direct als een blok in slaap gevallen. De volgende morgen ons zelf weer helemaal volgepropt met een heerlijk uitgebreid ontbijt en om 09:00 had ik de hotelcheck.. jaja er moet ook gewerkt worden he haha. Om 10:00 vertrokken we naar Lumut, vanuit daar vertrekt de ferry naar het eilandje Pangkor. Dit keer hebben we het voor elkaar gekregen om al op het resort zelf verkeerd te rijden maar gelukkig ging het daarna in een keer goed. Bij de ferry aangekomen ging alles vanzelf. En voor we het wisten liepen we het resort in op het eiland genaamd Pangkor Island Beach Resort en kregen we een welkomstdrankje met wel heel veel vreemde dingen er in. Toen ik het aan iemand vroeg wat er in zat, zei hij dat het zaadjes waren. Maar waarvan heb ik niet begrepen.
Onze kamer in dit resort was echt super de luxe. Er hingen zelfs badjassen en sloffen. Uiteraard hebben we met de badjassen aan een leuke fotosessie gemaakt. De kamer had uitzicht over het 2e zwembad en het mooie strand en de zee. We hadden al weer honger en hebben op het strand gelunchd. Onder een afdakje want het regende helaas. Om 13:00 had ik in dit hotel de hotelcheck. Super mooie kamers en prive villas met buitendouche etc. Ook kregen we de massage ruimtes te zien en hebben we maar meteen even een traditionale Malay massage geboekt. Deze massage was een beetje apart maar daarna voelde alles wel heel los en relaxed. Ze rolde namelijk al mijn botten over mekaar heen en dat deed af en toe best wel pijn. Daarna was de regen gestopt en werd het tijd om helemaal niets meer te doen oftewel luieren. Dus neergestreken op de strandbedjes en het was erg heet dus het einge wat we moesten doen was een paar meter lopen om de zee of het zwembad in de gaan. Niet dat je daar echt van afkoelt want ze voelen beiden aan als een warm bad. Het leek ons wel leuk om de volgende ochtend een boottochtje om het eiland te gaan maken maar door die massage hadden we niet zo veel geld meer. Dus zijn we met een taxi busje naar Pangkor Stad gegaan om te pinnen. Pangkor Stad bestaat uit 1 straat. Onderweg er naar toe hebben we toch heel wat van het eiland al gezien. Leuke dorpjes en mooie verlaten strandjes. In de stad hebben we heerlijke garnalen gegeten en hebben we geleerd hoe je ze eet op de Aziatische manier zonder dat je ze met je handen hoeft aan te raken en af te pellen.
Terug in het hotel hebben we leker irish coffee gedronken en zijn we nog even over het strand gelopen en geprobeerd foto's te maken van het zwembad, stonden namelijk brandende fakkels maar die foto's lukten helaas niet. Daarna zijn we de hotelbar ingedoken en lekker geborreld. Om 24:00 vonden we het welletjes en zijn gaan slapen.
De volgende morgen regende het weer dus de bottocht was gecancelled. We zijn gewoon in de regen gaan zwemmen in het zwembad en toen we vervolgens naar de zee liepen hield de regen op en werd het mooi weer. We zagen 2 jochies op bodyboards en aangezien ik dat op Fuerteventura toen veel heb gedaan en dat helemaal geweldig vind en Annemieke wilde het ook graag doen, hebben we een uur met de gehuurde bodyboards in de golven, die steeds hoger werden, gespeeld.
Daarna in slaap gevallen op het strandbedje en daar heb ik nu nog last van: ja hoor, ook al smeer je je goed in hier, het heeft totaal geen zin want ben weer erg verbrand.
Nou en helaas komt aan al het goede weer een eind en moesten we weer vertrekken.
Nadat we met de ferry aankwamen weer op het vaste land, stapten we weer in Lulu de auto en om 17:15 reden we weg. Dit keer geen een keer verkeerd gereden en ging het echt supersnel. Alleen zijn we in KL uiteraard weer verdwaald, maar achteraf viel het mee en heeft het maar een half uur geduurd om mijn straat weer te vinden.
Dit weekend was weer een droom. Ik heb niets te klagen over mijn weekenden hier. Nu doe ik het even kalm aan en in het weekend van 3juni ga ik naar Singapore toe want ik moet het land uit om een nieuw visum te kopen... he wat erg nou ;-)

Verder was ik hier gisteren 2 maanden, de tijd vliegt echt voorbij. Op kantoor ook: ik maak aankomstlijsten per 2 weken steeds en ik heb het idee dat ik ze iedere dag maak, zo snel gaat het.

Vorige week een klein beetje een dip gehad omdat ik het even had gehad met al die rare gebruiken en gewoontes van de Malayers en dat gestaar en door je heen willen lopen op straat.. Maar ach, dat heb ik weer gehad en ben nu weer fris en fruitig na een relaxed weekend. Ik ga nu nog even wat foto's bij dit bericht plaatsen. Sommigen foto's lijken nep maar het is echt waar: deze foto's heb ik echt zelf genomen en geven echt goed het paradijs weer.

Dit was het weer voor vandaag. Ik ga weer aan het werk. De groetjes uit Maleisie!!

  • 09 Mei 2006 - 05:42

    Mams:

    Zo mooi allemaal en ik zie dat je geniet daar. Nog 4 maandjes hoor!!!!
    Veel liefs en een knuffel

  • 09 Mei 2006 - 06:13

    Tony:

    Wat een verhalen weer marleentje, ben jaloers op je!!! Wacht maar, mijn tijd komt nog wel!!! Have fun daar en geniet!!! Kus Tony

  • 09 Mei 2006 - 06:45

    Joke:

    en ik maar denken dat londen leuk is!!!!!!!!!!!
    volgende city-trip toch maar KL
    geniet er van

  • 09 Mei 2006 - 06:52

    Mieke:

    HAHAHA ik ga het allemaal in het echt zien!! Joepie!

  • 10 Mei 2006 - 16:44

    Karin:

    he marleen

    dat ziet er ook goed uit daar moet ik zeggen. Ik ben hier ook al weer bijna twee maanden. de tijd vliegt. Hoe lang blijf je daar eigenlijk

  • 11 Mei 2006 - 18:24

    Carolien:

    He Marleen,
    Wat een plaatjes zeg, zucht... dat bruin worden is mij nog niet gelukt maar ga zondag weer een poging doen tijdens mijn vrije dag!!
    Heel veel liefs

  • 13 Mei 2006 - 06:28

    Marije:

    Ja, en als dat dan lukt, dan doen we die 2 torens bij jouw huis! Zou een stunt zijn, haha!
    :-D

  • 13 Mei 2006 - 12:26

    Mieke:

    Sorry ben dit jaar niet zo snel met kaartjes sturen, maar het volgend kaartje is onderweg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 313036

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: