Even weer wat gebrabbel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Even weer wat gebrabbel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Even weer wat gebrabbel

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Juni 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maandagmiddag, het is weer tijd voor kantoorwerk. Ik heb erg veel last van opstartproblemen vandaag dus heb nog geen zin om serieus aan de slag te gaan. Terwijl ik mega veel werk heb liggen. Het gaat goed druk worden. Oad doet goede zaken in Maleisie. Vanaf 3 juli wordt het super druk hier. Meer dan het dubbele aantal gasten per week dan wat ik nu aan kreeg.
Helaas gaan mijn vrije dagen er ook aan en mag ik op mijn vrije zondag smorgens 4 info's gaan doen. Het kan echt niet anders dus helaas...
Ik heb wederom geen bounty verhalen om jullie jaloers te maken. Ik ben het land aan het opsparen zeg maar, anders heb ik strax niets meer te zien.
Afgelopen weekend was wel het plan om naar Port Dickson te gaan maar na 20 hotels gebeld te hebben, hield ik het voor gezien. Werkelijk waar alles zat vol. Port Dickson is het dichtsbijzijnde strand, op iets minder dan 2 uur rijden vanaf KL. Het is geen bijzonder mooi strand zegt men maar ja, ik was al snel bij met zandkorrels. Heb namelijk sterk de behoefte om de stad even een paar dagen te verlaten en op een strand te lopen en te liggen en lekker in de zee te zwemmen. Afgelopen zaterdag heb ik nog wel even in een zwembad gezwommen van een hotel maar daar moest ik ook gedag zeggen na 5 minuten wegens noodweer.
De laatste 3 a 4 weken heb ik niet veel zon gezien. Normaal gesproken regent het alleen in de namiddag maar zo nu en dan begint de dag al met flinke onweersbuien.
Afgelopen vrijdag was ook weer een succes: Om 16:00 ging ik naar een hotel, ik moet nog even iets afgeven en dacht wel dat ik dan de spits voor zou zijn als ik daarna weer terug moest naar huis. Helaas!! Toen ik een taxi wilde aanhouden, moest ik weer hard terug rennen het hotel in, want er viel ineens zo veel regen naar beneden en windstoten en enorm harde onweersklappen. Nou daar stond ik dan met mijn goede gedrag. Als het hier zo hard regent, staan direct alle wegen vol met water en dus ook direct files.
Dus geen enkele taxi chauffeur wilde me naar mijn huis brengen. Of tegen belachelijk hoge prijzen. Na een half uur heb ik de hoop opgegeven en stelde ik mijn eisen bij en vroeg ik of ze me dan naar de dichtsbijzijnde monorail station konden brengen. Gelukkig bestond er een aardige chauffeur die me voor een aardig prijsje wilde brengen. Na 30 seconde stonden we in de file en na een half uur was ik het zat en waren we in de buurt van kantoor en ben ik verder gaan lopen want ik moet nog zo veel doen in 1 uur. Annemieke haar ouders zijn 2 weken bij dr op bezoek geweest en ik wilde ze graag nog gedag zeggen want diezelfde avond vertrokken ze weer naar Nederland.
Ik moet nog boodschappen doen en huis een beetje in orde maken want ik kreeg weer hoog bezoek van.....
Ja, ik zal het dan toch maar vertellen. Sommige weten het al maar ik heb sinds 5 weken een vriendje hier. Hij heet Kia en hij studeert hier aan de universiteit om zijn master te halen in de IT. Hij heeft net 3 maanden Engels gestudeerd en vandaag is ie begonnen met IT. We hebben het erg gezellig en kunnen het super met elkaar vinden. Ook staan er geregeld goede gesprekken op het programma. Alleen erg jammer dat ie onlangs verhuisd is naar een hostel naast de universiteit wat op 1.5 uur van mijn huis is dus ik zie hem alleen in de weekenden.

Verder kreeg ik gisteren een verschrikkelijk bericht waardoor ik afgelopen nacht niet heb kunnen slapen en ik er nog steeds iedere minuut van de dag aan denk. In Marmaris (waar ik eerder 2 zomers heb gewerkt) is een busongeluk gebeurd waarbij de chauffeur, een nederlandse gast en een hostess is omgekomen. Het was een bus van collega organisatie Neckermann. Ze was pas 23 jaar oud. Echt niet te geloven. Ik heb ook 2 zomers lang, 4 keer per week deze route gereden van Marmaris naar de luchthaven en het is niet de veiligste weg ter wereld en wat het nog onveiliger maakt: de vrachtwagens die in Nederland echt de weg niet op komen. Een paar uur erna heeft ook een Oadbus op deze zelfde weg een ongeluk gehad maar gelukkig is dit beter afgelopen en zijn de chauffeur en de Oad host er met veel wonden nog goed afgekomen als je het vergelijkt met het Neckermann voorval.
Hierdoor wordt je goed met je neus op de feiten gedrukt dat het leven zo ineens afgelopen zijn.

Ik heb nu wel weer genoeg van me afgeschreven. Ik moet hier op kantoor weer in de verdediging want ze vinden het natuurlijk vandaag erg leuk om de hele dag opmerkingen te maken over het verlies van Oranje gisteren. Ik heb de wedstrijd niet gezien want het werd weer om 3 uur snachts uitgezonden... Maar ik begrijp dat ik niet meer dan een slagveld heb gemist...

Iedereen een fijne werkweek gewenst en een dikke kus vanuit Kuala Lumpur

  • 26 Juni 2006 - 07:01

    Pa:

    Zo nu ben ik eens de eerste met een reactie. Wat schrijf je toch een mooie verhalen. Het duurt nu niet meer zo heel lang voordat wij komen. Zie er wel erg naar uit. Wat vreselijk van dat ongeluk. Kijk zelf ook asjeblieft goed uit.

  • 26 Juni 2006 - 10:42

    Kim:

    Opstartproblemen?Ik herken het helemaal!Nog 2 weken en dan is het alweer vakantie, dus ik moet eigenlijk niet zeuren.Zo te lezen krijg jij het dan alleen maar drukker.......Succes enneh..veel plezier met Kia!
    Kus Kim

  • 26 Juni 2006 - 15:20

    Mieke:

    Kun je even tegen de weergoden zeggen dat ze nu maar al dat regen naar beneden moeten latten vallen en dat het is oktober maar mooi weer moet zijn.
    Het sambafeest was supergaaf! Net op het hoogtepunt kwam er een gigantische stortbui, sta je daar met een grote trom niet wetend waar te schuilen! en zeik nat te wezen!

  • 30 Juni 2006 - 13:25

    Khuizingh@yahoo.com:

    Hoi Marleen,

    Wat een mooie verhalen heb je zeg! Via Hyves kwam ik hier op je site terecht en gelijk kwamen er allerlei herinneringen boven nav jouw verhalen en fotos. Ik heb ook ooit een seizoen in Maleisie gewerkt en begin het spontaan te missen nu ik dit lees. En de wereld blijkt klein, want met Anja heb ik nog in de Algarve gewerkt.
    Veel plezier iig!

    Groetjes Kirsten (TUI FUE/Parga)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 313022

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: