Stelletje gekken hier!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Stelletje gekken hier!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Stelletje gekken hier!!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 Juli 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik kan me herinneren dat ik in eerdere verhalen op deze site heb geschreven dat ik het zo jammer vond dat ik niet kon mee doen aan de Oranje-Gekte die in Nederland heerste wat voetbal betreft.
Dat Oranje gedoe klopte wel maar de rest... pff daar kom ik even op terug. Maleisie is HET land van de voetballiefhebbers en ze weten er ook alles van. Kunnen werkelijk waar alle namen noemen van alle landen die mee speelden in de WK. Ik ben dan ook blij dat het nu eindelijk is afgelopen want het werd echt wel te gek. De lokalen konden over niets anders meer praten.
Het is hier dan ook erg uitbundig afgesloten en helaas was ik daar behoorlijk de dupe van:
Ik woon tussen de Bukit Bintang en Times Square.
De Bukit Bintang is een lange straat en tevens de drukste hier in KL. Ook zijn hier alle shoppingmalls en restaurants te vinden. Om 18:00 was de gehele straat afgesloten voor verkeer en werden er podiums gebouwd en lichtstallaties gebouwd. Om 20:00 ben ik er met Kia en Annemieke naar toe gegaan en was het al behoorlijk druk. Overal kon je spullen kopen van Italie of Frankrijk, je kon je laten sminken, wat te happen en zoepen, muziek.. gewoon wat gezelligheid. Om 21:00 begon aan het einde van de straat op een podium het programma. Er kwamen nationale en internationale artiesten. Zaten erg goede bij.
Het was alleen zo heet en we waren zo moe dat we het om 23:30 wel best vonden en naar huis zijn gegaan. Dat podium staat echt vlak achter mijn huis dus het was een behoorlijke herrie. Uiteindelijk zijn we toch in slaap gevallen en om 01:45 zat ik recht op in bed... wat een klappen. Eerst dacht ik aan onweer of oorlog (!!) maar het bleek een fantastisch mooi vuurwerk te zijn.Snel een sprintje getrokken naar het balkon.
Daarna weer poging gedaan tot slapen.
Helaas... de wedstrijd begon en tegenover mijn gebouw was ook een hele happening en zaten er ook ongeveer 1000 man voetbal te kijken dus iedere minuut schreeuwen.
Nou ja, dan ook maar even de wedtsrijd kijken op tv.. Ogen vielen toch weer dicht en heb ik even geen "ge-oeh" en "ge-aah" gehoord.
Om een uur of 5 snachts kwamen ze er blijkbaar achter dat het vuurwerk nog niet op was en besloten ze om het maar weer allemaal de lucht in te gooien.
Daarna weer even geslapen en vanaf 8 uur begonnen gasten al weer me wakker te bellen en er voor te zorgen dat ik vandaag onwijs veel werk heb. Ach ik heb 3 koffie's voor me staan dus ik kom de dag wel door.

Ik sta er nog steeds van te kijken dat Maleisie zelf geen Nationaal voetbalteam heeft maar toch zo verschrikkelijk veel verstand er van heeft. Maar goed, is ook weer achter de rug en overal ter wereld kan het normale leven weer beginnen en kunnen we hier weer normaal gaan slapen.
Hier op kantoor is het verdacht rustig, af en toe moet ik even schreeuwen om iedereen weer wakker te maken en dat moeten ze ook bij mij doen. 30 nachten lang voetbal kijken heeft zijn tol geeist en we zitten hier nu met zijn allen op kantoor als een stelletje spoken.

Verder is er niet veel nieuws. Het gaat nog steeds drukker worden maar heb alles onder controle en alles gaat prima!

Allemaal een knuffel vanuit Maleisie!!!

• 10 Juli 2006 - 10:03

Linda:

hey marleen,

wat een chaos daar wat voetbal betreft. moet zeggen ik vind het leuk om af en toe een wedstrijd te kijken, vooral NL natuurlijk, maar ben nu blij dat het afgelopen is. Kunnen Jaap en ik weer iets vaker wat gezelligs doen. Op t werk gaat alles goed, weet nog niet wat voor groep ik krijg na de vakantie, maar komt hopelijk snel, want nog 2 weken en dan is het vakantie. Helaas nog geen plannen.

Wacht alweer op je volgende verhaal. Werkse!!

• 10 Juli 2006 - 10:32

Mams:

O O O Marleen toch, wat een verhaal weer!!!
    Wat was het op Corfu dan saai he met alleen dat geblaf.
    Knuffel

• 10 Juli 2006 - 20:36

Mieke:

Ha Meis!

Ff een leuk berichtje, ik mag me werledkampioen sambista noemen, heb afgelopen zaterdag namelijk in de grootste sambaband van de wereld gespeeld en dat was zo gaaf!!!
    mail je snel!
    kus mij

• 13 Juli 2006 - 11:24

Marije:

Hey Marleen! Wakker blijven he?? Ik heb vakantie naar Corfu geboekt, ga Eveline en nog een vriendin op zoeken. Vanaf daar ga ik dan nog door naar Kefalonia. Ben heel benieuwd hoe dat eiland is, omdat ik er zelf voor Sud had kunnen werken.
    O ja, de zomer in NL valt me onwijs mee! 't Is echt al zo lang superweer!!!

Liefs,
    Marije

• 16 Juli 2006 - 01:05

Je Broertje:

hey malleen wat heb je toch altijd mooie verhalen. ik heb je pagina gevonden bij een maatje thuis. hier is ook een hoop gebeurt de afgelopen tijd maar daarvan doe ik nog uitgebreidt verslag. ok tot dan kus jeroen