Sporten en Frikadellen/Kroketten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Sporten en Frikadellen/Kroketten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Sporten en Frikadellen/Kroketten

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Augustus 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jajaja ik weet het: De titel van dit bericht slaat nergens op en zeker niet in combinatie met elkaar maar kon even niets ander bedenken.

Ten eerste het sporten:
Jaaaa Marleentje is eindelijk begonnen. Ik wilde het al een tijdje en nu ik hier al zo veel ben afgevallen is het ook zaak om alles strakker te krijgen natuurlijk. Gisteren ben ik wezen fitnessen met Anita en Pieter in een hotel. We hebben direct maar maandabonnementen gekocht zodat we ook moeten gaan. Nieuwe fitness zaal met alle nieuwe apparaten, sauna, stoombad en een heerlijk warme en grote jacuzzi. Dus ik hoop echt dat ik het vol ga houden en zeker met zijn 3en is het veel gezelliger dan alleen.

Dan de kroketten en frikadellen:
Woensdag ga ik naar Phuket toe. Voor degene die niet weten wat het is: Dat is een eiland wat bij Thailand hoort. Phuket is tijdens de tsunami erg verwoest maar binnen een jaar was alles weer zoals het eerst ook was.
Gisteren was ik een beetje aan het rondsnuffelen op internet naar leuke dingen op Phuket om te doen en toen zag ik het hoor: Bar Amsterdam... Een nederlandse bar in het drukke gebied op Phuket. Ik logeer helaas in een ander plaats maar ik ga hier zeker een avondje naar toe want... ik heb de menukaart gezien en ze verkopen er frikadellen, kroketten, bitterballen en zelfs hutspot en boerenkool MET halve worst. Het is echt niet zo dat ik het enorm mis maar nu ik eenmaal weet dat het te halen is daar, kan ik er natuurlijk niet wegblijven.
Op Phuket blijf ik 2 nachten. Ik ga er naar toe om mijn visum te verlengen. Eens in de 3 maanden moet ik Maleisie uit. Ik heb op internet een leuk guesthouse gevonden. Eenvoudig maar meer dan een bed en een douche heb ik niet nodig en het staat vlak aan het strand en het beschikt ook nog eens over een groot zwembad. Het plaatsje heet Kata Beach en is niet zo overdreven druk als Patong waar dus de nederlandse bar zit.

Verder ben ik zaterdag wezen bowlen met Kia, Pieter en Anita. Was erg leuk. Discobowlen, dus met goede harde muziek en blacklight. Kia (had nog nooit gebowld) heeft de eerste game gewonnen. En ik de 2e. pffff.
Daarna nog even lekker luxe in een tapasbar wat gedronken en gesnacked.

Vorige week donderdag is Annemieke vertrokken en Kia en ik zijn mee geweest naar de luchthaven om dr weg te brengen.
Het afscheid op de luchthaven viel mee gelukkig. De week ervoor was ik al sjaggie en heb ik al flinke baalbuien gehad hoor.
We zijn nog uit eten geweest met een stel. Was ook heel gezellig alleen de bedoeling ervan vond ik wat minder.
Annemieke: Ik mis je echt heel erg hier. De spontane sapjes-bar-acties, bioscoop bezoekjes, roti eten, je broccoli en gehaktballen. Het is gewoon zo anders hier nu! Maar ja, ik ben lekker druk met werk, sport, Kia en voorbereidingen voor de komst voor pa en ma en jawel... ik ben de mappen aan het maken voor PEN/LGK dus ik kom de tijd wel door.

Lieve mensen, dit was weer even wat geklets vanuit Maleisie! Allemaal een fijn weekend gewenst alvast!

  • 18 Augustus 2006 - 07:21

    Marije:

    Klinkt als een erg vervelend uitstapje wat je gaat maken ;-)
    Ik vertrek maandag naar Corfu en Kefalonia; Eveline opzoeken en héérlijk vakantie vieren!
    Jij veel plezier op Phuket!
    Liefs, Marije

  • 18 Augustus 2006 - 09:52

    Mams:

    Geniet van je uitstapje, goed uitrusten, niet teveel eten van al die lekkere "hollandse dingen"en...... nog 4 weekkies
    Kus

  • 21 Augustus 2006 - 16:25

    Mieke:

    Ik blijf het maar zeggen, Kei gaaf!!! En ik ga het lekker allemaal ook zien behalve Thailand al, maar daar ben ik al geweest!
    Weekend was super, op mijn autoincident na dan! Maar heb weer eens lekker als vanouds gestapt!


    Liefs Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 312980

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: