Merdeka Day *49 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Merdeka Day *49 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Merdeka Day *49

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Augustus 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

*** FOR ENGLISH SCROLL DOWN ***

En alweer een verhaaltje vanuit Maleisie.
Dit een kort verslag van een bijzondere gebeurtenis.
Vandaag is het Merdeka Day. Het is vandaag 49 jaar geleden dat de papieren werden getekend waardoor Maleisie een onafhankelijke staat werd.
Aangezien hier nooit iemand iets weet, was het tot het laatste moment onduidelijk waar HET feest zou zijn. Ik dacht zelf eerst aan het Merdeka Plein maar van een aantal collega's kreeg ik te horen dat ik toch echt beter naar KLCC kon gaan.
De afgelopen 2 weken werd KL ook al helemaal omgetoverd tot een stad in de kleuren rood, wit, blauw en geel. Echt overal hangt de Maleisische vlag.
Anita en ik zijn dus naar KLCC gegaan. We hadden ook gehoord dat er een concert was dus dat zou vast wel leuk zijn. Nou het podium konden we niet vinden, wel stonden er 2 grote schermen waar het concert op werd uitgezonden maar de helft van het publiek vond ons interessanter. Loopt Anita er ook nog eens bij met blond haar en blauwe ogen. Ik denk ook dat de meesten nog nooit westerse meiden hebben gezien. Het waren ook alleen maar echte lokalen, Malayers. En het waren er ongelooflijk veel. Ik kan moeilijk schatten maar zoveel mensen heb ik nog niet eerder bij elkaar gezien. Vreemd genoeg waren er haast geen vrouwen en waren al die malayers zo stoned als een garnaal. Hoe ze aan het spul komen, is mij een raadsel maar goed.
We vonden ergens op een trappetje een plek om te zitten en zijn er blijven wachten tot 24:00. Dan zou er namelijk een groot vuurwerk afgschoten worden. Nou het was 23:55 en het vuurwerk op de Bukit Bintang knalde de lucht in. Vervolgens bij KLCC het volkslied (stel je voor, mega vals gezongen door 1000en malayers die stoned zijn).
Vervolgens gebeurde er niets en wij werden ale een beetje pissed, zo van hebben we daar zo lang op gewacht. Maar aangezien iedereen bleef staan, deden wij dat ook maar. En ja hoor: Het meest mooie, grote indrukwekkende vuurwerk wat ik ooit in mijn leven heb gezien (nou is dat ook niet zo moeilijk als je in Kampen woont) werd de lucht in geschoten. Zo mooi. We hadden echt kippevel. Zo veel en zo veel tegelijk en zo lekker hard. En dat werd dan afgeschoten in KLCC Park naast de Twin Towers. Ik heb wel weer even in mijn arm moeten knijpen of ik niet droomde maar nee: Dit leven is echt!
Daarna zijn we zoals zovelen de barstraat ingelopen en hebben we samen met de collega's van Anita de Rum Jungle onveilig gemaakt. Bedoeling was om "even" wat te gaan drinken maar zijn tot sluitingstijd gebleven. Het was erg gezellig.
Vandaag ben ik dus vrij. Kantoor is gesloten en ik heb geen sleutel.. he wat vevelend nou. Vanmorgen had ik wel een info maar dat was meer een uur gezellig kletsen.
Daarna lekker gesport. Ja ik blijf volhouden en ik begin het nog leuk te vinden ook. Nou ik ga weer verder met Merdeka Day vieren!
Groetjes

****

Today it is a special Day in Malaysia: Merdeka Day. It has been 49 years ago that this country became independent.
The locals love this day and all the offices and companies are closed today.
The real party was yesterday evening.
I went with my friend Anita to KLCC Park. That's the park in front of the Twin Towers. We heard that also there should be a concert but we could'n find the stage so after trying to walk a little bit which was very hard to do because it was so extremly busy, we found a place to sit and waited for the things that would come.
When we sat there we were suprised how busy it was and we thought that most of the people were not from the city because they looked so strange. And I think 90% of them was men. And I think 40% of them were stoned which for me it is unbelieveble because they still give the death-penalty here in Malaysia when you use or deal drugs. Anyway for us it was funny to have a look around. At 23:55 we saw some small fireoworks from the Bukit Bintang. That is the street where all the shopping malls are. After the national anthem of Malaysie, also there was a HUGE fireworks at the KLCC Park. I have never seen such a big fireworks as I saw here last night.
After that everybody went to the barstreet and offcourse we also went there, to the Rum Jungle where we stayed till late in the night. So today it is a public holiday and the shoppingmalls are ful with people and I decide to go home now and clean and relax a little bit. That's all for now. In future I will translate all my stories in English!

  • 31 Augustus 2006 - 07:29

    Pa:

    Je blijft maar nieuwe dingen beleven he? het kan niet op. Ik krijg zelfs kippe (of is het kippen) vel. En nu je verhalen ook nog wel in het Engels!!
    nog een paar nachtjes !!!
    Ik ben trots op je.

    Dikke kus

  • 31 Augustus 2006 - 09:10

    Linda:

    Hoi marleen,

    Wat heerlijk zeg wat jij daar allemaal beleeft.
    Ik heb morgen op school een korte bijeenkomst en dan begin ik maandag ook weer met werken, maar das wel iets anders als bij jou.

    Liefs Linda

  • 31 Augustus 2006 - 15:51

    Mieke:

    HedieHo!!

    Zo zo nou ook al in het engels??? Waar is je spaans.
    Ik ga je van de week echt eens rustig mailen. En rustig in de boekjes kijken wat ik allemaal wil zien!!
    Heb jij nog aanbevelingen?


    Groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 312994

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: