Bezoek van Marije - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Bezoek van Marije - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Bezoek van Marije

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Januari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Don't worry.. geen bounty verhalen. Een verhaal vanuit de big city Kuala Lumpur.

Het is weer super gezellig geweest want heb weer bezoek gehad. Marije is een paar dagen geweest. Ik heb met haar gewerkt op Fuerteventura en nu is ze een paar weken aan het backpacken in Thailand en wat eerst als een grap begon, heeft ze dan toch een goedkoop Air Asia ticket gekocht en is ze 3 nachtjes wezen logeren.
De 1e avond zijn we met zijn 2en onder de Twin Towers wezen eten en lekker wijntjes gedronken. Natuurlijk mag een starbucks koffie daar ook niet ontbreken. Helaas regende het dus ze kon niet DE foto's maken van de torens in het donker.
De volgende dag moest ik smorgens werken en smiddags zijn we met zijn 3en, Kia ook mee, naar de Eye On Malaysia gegaan.
Maleisie bestaat dit jaar 50 jaar onafhankelijk en mede daarom staat er nu een groot reuzenrad. Voor nog geen 3 euro per persoon maak je een aantal rondjes.
Daarna voor het eerst (schaam schaam) in een bus gezeten in KL. We zijn even wezen sightseeen in het koloniale centrum van KL. Oudste moskee, oude paleis van de koning, onafhankelijkheidsplein bekeken en lekker wezen snuffelen in Central Market.
Bij thuiskomst MOESTEN we echt afkoelen en laat er nou een ijskoud zwembad in mijn gebouw zitten dus PLONS!!
's avonds bij onze favo noodle restaurant gegeten en daarna een beetje in de buurt van de shopping malls gehangen.
De volgende dag een lui lekker dagje gehouden. We hebben Sunway Lagoon weer onveilig gemaakt. Op een handje vol Arabieren na was het lekker rustig. Helaas door die Arabieren moesten we wel weer in onze topjes zwemmen anders word je gek van alle blikken. Maar we hebben weer een heerlijk dagje gehad.
's avonds zijn we met zijn 3en tapas wezen eten, weer onder de Twin Towers. Daarna super mooie foto's gemaakt met op de achtergrond de torens. Helaas staan die op Marije haar toestel en zit ze nu op een bounty eiland waar ze de foto's niet kan mailen maar zodra ik ze heb, zet ik ze op mijn site. Ze zijn zo gaaf!
Het viel me mee dat ik daarna de weg naar de barstraat nog wist. Het was namelijk maanden geleden dat ik uit ben geweest. We zijn in de Rum Jungle uitgekomen en het was weer gezellig. Lekkere drankjes en een goede band en dj.
De volgende morgen zat het er helaas al weer op en ging Marije weer terug naar Bangkok.

Verder heeft Kia nog steeds vakantie. Erg gezellig dat er steeds iemand bij mij thuis is. Helaas begint maandag de universiteit weer aan een nieuw jaar.
Hij heeft gisteren zijn eindcijfers gekregen van vorig jaar: Voor alles een 10!!
Uiteraard ben ik erg trots op hem.

Verder nog even wat typisch Maleis:
* Bisikel: Bicycle
* Chips met tomatensmaak: Naturel chips met een zakje tomatensaus in de zak
* Vragen om de speelkaarten in een kroeg. Als antwoord krijgen dat ze die niet hebben. Zeggen dat je ze de vorige dag wel hebt gebruikt. De jongen aanspreken die ze heeft gegeven. Waarop hij vervolgens zegt dat ze wel oude kaarten hebben. Dus ik zeg tegen ze: Dus jullie hebben wel speelkaarten. Waarop hun weer reageren: No, just old ones.
Ik heb ze maar aangepakt en ben zuchtend weg gelopen...

Verder is het hier al een paar dagen enorm heet. De zon schijnt non-stop. Echt iets onwerkelijks voor hier omdat normaal gesproken je alleen een donkere lucht ziet.

Morgen moet ik om 6 uur mijn bed uit en om 7 uur met de trein. Die lolbroeken hier vinden het nodig om een bloemencorso om 8 uur in de ochtend te laten starten. Maar het lijkt me geweldig dus we gaan er voor.

Nog steeds geen bericht van Oad over de zomerbestemmingen. Ik houd jullie op de hoogte.

Mijn volgende bericht komt van.... BALI!
Jaaaa de 3 maanden zijn weer voorbij, ik moet het land weer even uit.

Ik zal er nog even wat fotootjes bij doen en dan zou ik zeggen: PRETTIG WEEKEND!!

  • 26 Januari 2007 - 07:37

    Mams:

    Leuke foto's weer hoor, net drie kindertjes op schoolreisje en daarna iets drinken!!!!
    Kus

  • 26 Januari 2007 - 08:01

    Niels:

    KLinkt gezellig marleen. Alvast veel plezier op Bali!
    Grtz

  • 26 Januari 2007 - 12:49

    Marije:

    Ha meissie!
    Vanuit een geweldig Ko Tao nog altijd niet zo goed nieuws: nog altijd geen internetcafe gevonden waar ze mijn camera kunnen aansluiten. Maar, komt helemaal goed! Morgen gaan we de hele dag op pad totdat we er 1 gevonden hebben.
    Zoals je begrepen hebt: ik geniet op volle toeren en ben niet de enige!
    Tot snel!

    Liefs, Marije

  • 26 Januari 2007 - 12:50

    Nogmaals Marije:

    Feliciteer Kia met zijn fantastische cijfers! Studiebol!!!! Hoe is het met zijn Nederlands?? ;-)

  • 26 Januari 2007 - 14:11

    Carolien:

    He marleen,
    De foto's zijn weer leuk om te kijken!! Ik hoopte dat we vandaag bericht zouden krijgen maar denk dat het dan toch volgende week wordt, spannend...
    Zodra ik wat weet laat ik het je weten!!
    Tot gauw
    Liefs Carolien

  • 26 Januari 2007 - 23:30

    Mieke:

    Ha meis,

    gefeliciteerd dat je mag blijven heeft dat duimen toch geholpen.
    Het begint bij mij weer te kriebelen zou ik maar weer langs komen?

    liefs Mieke

  • 05 Februari 2007 - 19:59

    Tess:

    Spetter S()pieter Spater, lekker in het water.. Leuke foto's weer Marleentje! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 313034

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: