Erg warm hier geweest maar nu eindelijk regen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Erg warm hier geweest maar nu eindelijk regen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Erg warm hier geweest maar nu eindelijk regen!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goedemorgen wakker Nederland,

Eerst even tijd voor een bakkie koffie en een verhaaltje uit Kuala Lumpur voordat we weer aan het werk gaan dacht ik zo!

Alles prima hier, met jullie ook?
Ik hoorde dat het lekker weer gaat worden aankomend weekend in Nederland dus dat zit wel goed!

Vanaf mijn vorige bericht tot nu ben ik een beetje aan het kwakkelen geweest met mijn gezondheid.
Ben echt flink ziek geweest met zelfs hoge koorts. Broeder Kia heeft goed voor me gezorgd en ook Lies heeft me naar het ziekenhuis gebracht om het een en ander te laten checken want de koorst werd maar hoger en hoger en ik dacht dat mn hoofd uit mekaar zou knallen van de pijn maar gelukkig niets ernstigs aan de hand. Je weet maar nooit met al die tropische ziektes, je kunt het maar beter even laten checken!
Afgezien van een rochel op zijn tijd, gaat het nu weer goed.

Het is hier ook enorm warm geweest. Normaal gesproken regent het iedere dag wel maar de afgelopen 3 weken heeft het niet geregend en dat is goed te merken, wat een hitte.
Maar eergisteren kwamen de eerste druppels uit de lucht vallen en ook vanacht ging het weer goed tekeer. Heerlijk om tussen de hoge gebouwen te wonen en het idee te hebben dat de oorlog uitgebroken is. Het noodweer van afgelopen nacht heeft er voor gezorgd dat ik nu weer heerlijk een lange broek aan kan doen, het is volgens mij wel 10 graden koeler.
Gek he, dat wij hier in KL daar zo naar verlangen terwijl jullie in Nederland naar de hitte verlangen.

Verder is er de afgelopen weken niet zo gek veel gebeurd.
Uiteraard hebben we wel koniginnendag gevierd. Net zoals voorgaande jaren werd er door de Ambassade een borrel georganiseerd in het luxe Marriot hotel.
De bitterbal score staat dit jaar op maar liefst 5!!!!
Kia leek het ook wel leuk om het eens mee te maken en hij vond het erg gezellig maar de zoute haring had ie toch beter over kunnen slaan want dat vond hij toch niet zo lekker. De poffertjes en de bitterballen wel dus dat is weer meegenomen.
Kia is nu ontzettend druk met de laatste examens, nog 3 te gaan en dan nooit meer! 1 of 8 juni start hij met zijn stage. Zal een heel ander leven worden maar wel beter!

Van de week ben ik nog naar de luchthaven geweest. Is niet zo bijzonder toch, zou je denken.. maar hier hoef ik nooit naar de luchthaven omdat er veel verschillende vluchten per dag zijn en er dan 2 tot 6 man per vlucht opzitten dus zonde van de tijd om steeds heen en weer te gaan.
Echter was er op 7 mei een actie van de KLM met Oad en daardoor waren er maar liefst 26 aankomsten op 1 vlucht en dus mocht ik naar de luchthaven en een echte transfer uitvoeren. Ik was weer helemaal in mijn sas. Hopelijk zal dit binnenkort weer gebeuren want ik besefte toch wel dat ik dat wel miste.

Marleen is ook weer goed bezig met sporten. Sinds kort aan het ploeteren in Crowne Plaza hotel waar onze agent een lidmaatschap op heeft om alle vette Maleisiers hier op kantoor eens aan het werk te zetten.
Tot op heden ben ik, samen met 3 anderen, de enige van de 150 werknemers die er gebruik van maakt.
Het is een hele grote gym en ze geven er ook allerlei soorten lessen zoals steps en fitball waarbij de nodige spierpijn gepaard mee gaat.. oef :-(

Van de week ook maar weer eens een bezoek gebracht aan Santini, met Lies en Karen.
Karen heb ik onlangs leren kennen en woont hier sinds een half jaar.
Gezellig meidenavondje al waren we alledrie niet in topconditie door alle rochels en kwaaltjes dus dat doen we snel nog eens over met de nodige flessen wijn erbij :-)

Lieve allemaal, dit was het weer.
Tot de volgende keer. Liefs uit KL!

  • 14 Mei 2009 - 03:46

    Fleur:

    Jajajaaa, wat ben ik blij met jou! Even een doorbreking van de sleur, de herineringen aan de bitterballen komen nu weer volop omhoog:D!
    En die Santini wil ik ook wel eens uitproberen haha!
    Rustig aan doen jij, en misschien even een drankje doen tussen onze tripjes in?
    X

  • 14 Mei 2009 - 05:21

    Lies:

    Oooh, ik snak alweer naar die kaas als ik alleen al die foto zie;)


  • 14 Mei 2009 - 05:40

    Sam:

    Maar een 5 voor die bitterballen??beetje matig dus, gelukkig gaat het weeer ietsbeter met je! X! Sam

  • 14 Mei 2009 - 06:07

    Mams:

    hee Marleen, heb je dit lange verhaal vannacht tijdens het noodweer vast bedacht?
    Fijn dat alles nu weer goed met je is. Enne misschien toch teruggaan naar Turkye voor wat transfers?
    Dikke kus

  • 14 Mei 2009 - 06:46

    Joke:

    Gelukkig dat je weer beter bent.anders kon je natuurlijk niet genieten van die overheerlijke bitterballen. En geef Kia maar gelijk want zoute haring is echt niet te (vr)eten hahaha
    groetjes Joke

  • 14 Mei 2009 - 07:45

    Jildou:

    Hey Marleen!!
    Klinkt heerlijk dat onweer! Ondanks dat ik over het algemeen wel van de 'hitte' ben, kan ik een flinke onweersbui op zn tijd ook wel waarderen ;)
    En eindelijk weer een lange broek aan, na weken van blote benen, een heerlijk gevoel vond ik dat altijd!
    Lekker zo'n transfer op zn tijd, was je je transferpraatje nog niet verleerd? :p
    liefs Jildou

  • 14 Mei 2009 - 09:53

    Nynke:

    Ik verlang terug naar: KL
    Ik verlang terug naar: Santini's
    Ik verlang terug naar: de witte stranden waarvan je ogen pijn doen op Langkawi
    Ik verlang terug naar: iedere dag de mogelijkheid hebben om van een frappucino te genieten bij S'bucks
    Ik verlang terug naar: zinnetjes die eindigen met laaaa
    Ik verlang terug naar: Socializen met Marleen
    Ik verlang terug naar: mensen kijken op de Bukit Bintang
    Ik verlang terug naar: mijn heerlijk goddelijke bed van het 5 sterren hotel Sheraton Imperial

    haha kortom, ik zou het niet erg vinden om met jou in de hitte te zitten!Zwembaden genoeg in KL! haha!

  • 14 Mei 2009 - 14:28

    Corina:

    Ha die Marleen,

    Wat een verwennerij vandaag! Een berichtje uit Maleisie EN een berichtje uit Australie!! Ben weer helemaal op de hoogte over alle globetrotters van de familie :-)
    Wel een beetje eng hoor die koorts vanwege alle berichten over de Mexicaanse griep. Gelukkig voel je je nu weer beter.
    Hoezo blij om weer een lange broek aan te kunnen :-) wij zijn blij als we de korte broek uit de kast kunnen halen :-)
    Fijn om weer even van je gehoord te hebben.
    Tot de volgende keer maar weer......
    groetjes,

    Johan, Corina en Niels

  • 14 Mei 2009 - 17:36

    Carolien:

    He meis,
    Wat vervelend dat je ziek bent geweest! Gelukkig gaat het nu weer wat beter.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Marco heeft alleen nog steeds geen werk en het ziet er ook niet echt naar uit dat het goed gaat komen.
    Ik baal vreselijk want dat betekent dat hij niet blijft.
    Je hoort het allemaal nog wel!
    X Carolien

  • 14 Mei 2009 - 18:37

    Melanie:

    Hoi Leen,

    Heerlijk die ongelooflijke onweersbuien, vond dat natuurgeweld altijd prachtig om te zien en aan te horen als je in je bedje lag. Ik ben net begonnen aan een nieuwe baan, helemaal naar mijn zin, nu Huseyin nog hier en dan is alles weer oke... Wachten duurt lang!

    XX Mel

  • 16 Mei 2009 - 11:25

    Bas En Maaike:

    Hee!!

    Haha, het lijkt alsof we veel gedaan hebben, maar we waren gewoon weer veel te laat met een nieuw verhaal op de site zetten.. Dus onze activiteitsdichtheid was niet heel erg hoog ;)Maar ook erg leuk verhaal weer te lezen! Goed dat je je weer beter voelt en geniet weer van de komende tijd. Gaan wij dat ook doen! :)

    Xxx,

    Bas en Maaike

  • 19 Mei 2009 - 11:27

    Ria:

    Zo, eindelijk weer is ff berichtje terug van ons.
    Duurt soms even om alle berichtjes te lezen ,maar blijf het leuk vinden om jullie te volgen hoor!!!!!
    Fijn te horen dat je zo,n goeie dokter in de buurt had (Kia).
    Wat kan je je dan ellendig voelen he!
    Heel veel liefs vanuit hoofddorp en wij hebben van het weekend weer een heerlijke fam. bbq achter de rug. Was weer errug gezellig.
    Dikke kus

  • 26 Mei 2009 - 10:25

    Jeff:

    hey Marleen weer lekker gegeten bij Santini zo te lezen, mis het wel hoor af en toe.. neem aan dat de bios ook nog vaak is bezocht? succes daar.. lihouu jeff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 312992

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: