Same face :-) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Same face :-) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Same face :-)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Aaah you have same face... dit is wat mama en ik dagelijks hoorden.
Hoorden ja, in de verleden tijd geschreven want hoe snel is de tijd gegaan zeg... Vrijdagavond hebben Kia en ik mama al weer uit moeten zwaaien op de luchthaven.
Het afscheid ging prima want we hebben namelijk een top week gehad en uiteraard laten we jullie meegenieten van al onze activiteiten en de foto's bewijzen hoe geweldig onze vakantie was.

Woensdag 12 augustus.. gelukkig moest ik in de ochtend nog 4 info's doen dus ik had geen tijd om zenuwachtig te zijn.
Dit kwam later op de luchthaven want man oh man wat duurde het lang voordat ze te voorschijn kwam.
Na de nodige kussen en knuffels stapten we in de trein naar KL waar we thuis even hebben gewacht op Kia en daarna zijn we gaan eten op de Jalan Alor.
3 jaar geleden was mijn moeder al erg fan van de twin towers dus al op de eerste avond zaten we na het eten aan de koffie bij de Starbucks bij de twin towers.

De volgende dag, donderdag 13 aug, ging moeders mee naar de infomeetings. Hierna pakten we de taxi terug naar kantoor om de telefoon en werkmap in te leveren want....Marleen dr vakantie begon ook. 3 jaar geleden was de Pavillion er nog niet dus daar namen we even een kijkje en stond ze versteld van de mega foodcourt in de kelder waar we een heerlijke bak noodles hebben weg geslurpt.
Daarna werd het tijd om de eerste duik te nemen, dichtsbijzijnde zwembad opgezocht en afkoelen maar.
's Avonds zijn we bij de bekende Santini wezen eten en uiteraard afgesloten met een wijntje in de Skybar. Dit was de eerste en de laatste keer want moeders durft zich er niet meer te vertonen nadat ze tot boven de knien in het water stond.. niet lachen :-)
Snelle uitleg: Aan de ene kant van het zwembad zijn de zitjes met uitzicht op de towers, aan de andere kant is het raam met uitzicht op het centrum. Toen we de bar wilden verlaten, liepen we aan de andere kant terug en wilde mama even bij dat raam kijken. Maarrrr voor dat raam is een soort zwembadje met groene bladeren waardoor het net een stuk tuin lijkt.. maar helaas was dit niet het geval en PLONS... jurk nat, slipper kwijt. En we kwamen niet meer bij van het lachen.
Het zal vaker gebeuren want de ober had een speciale stok om de slipper eruit te vissen.

Vrijdag 14 aug tm zondag 16 aug
PHUKET!!! En oh oh oh wat hebben we genoten dit weekend. Een super hotel, super kamer, heerlijke zwembaden, mooi weer, aardige mensen, lekker eten en... OLIFANTEN.
We hebben een olifanten safari gemaakt door de jungle en het was super geweldig. Het engste was het opstappen maar dat ging goed en na 2 minuten konden we ontspannen en hobbelden we door de jungle op een 35 jaar oude olifant.
De avonden aten we in foodcourts, namen we drankjes in de hoerenstraat en op het strand. Je kijkt je ogen uit.

Maandag 17 augustus hebben we een beetje gelanterfanterd en gezwommen en geluierd bij een zwembad, we hebben immers vakantie he, dus niet te veel doen ;-)
’s avonds weer in de Pavillion gegeten, Kia ook gezellig mee. Hierna zijn we naar de Luna Bar gegaan, ook een bar op het dak van een hotel. We zaten heerlijk aan de bar, richting towers, briesje erbij.. kon niet beter.

Dinsdag 18 augustus was de dag dat we eraan moesten geloven.. op naar het bounty eiland Redang. Met een propellor vliegtuigje vlogen we er in een uur naar toe. De vlucht was super.
Redang kent 1 weg: van het vliegveldje naar het hotel, de rit duurt 30 seconden :-)
Nadat we onze kamer hadden geinspecteerd en de ramen goed dicht deden in verband met de waarschuwing voor apen, snelden we ons naar het strand waar het witte zand pijn deed aan je ogen en we de nodige aaaaaa’s en ooooo’s hebben geroepen van al het moois wat we zagen.
Op en top bounty. De eerste dag hebben we alleen maar horizontaal op het strandbedje en in de blauwe zee gelegen en de 2e dag zijn we gaan snorkelen en hebben we de mooiste vissen en koraal gezien. Het was voor mama de eerste keer dat ze dit deed maar het was alsof ze nooit anders had gedaan...
Verder kregen we nog bezoek van Bongo. We maakten de eerste dag al heel de tijd grapjes dat er apen op ons balkon konden komen en op de 2e dag hadden we dan ook echt bezoek van een mooie aap en we noemen hem Bongo (of Bonga;-))
Donderdag 20 augustus vlogen we weer terug naar Kuala Lumpur waar we weer naar Santini en de Luna bar zijn geweest. We hebben uiteraard gewinkeld en zijn op en neer geweest met de monorail als echte toeristen :-)

Helaas komt aan al het goede een eind en zo werd het al heel snel vrijdag 23:15 dat de KLM moeders weer terug vloog naar A’dam waar ze zaterdagmorgen om half 6 weer mijn pa en broertje kon knuffelen.

Het was een heerlijke week, een echte vakantie. Genietend, zo als het hoort.
De foto’s zal ik bijvoegen als bewijs.

Liefs uit KL!!

• 23 Augustus 2009 - 07:38

Jenny:

Hi Marleentje! Zo dat is snel gegaan... Maar je hebt iig een heerlijke tijd gehad met je mams! De fotos zijn weer prachtig en jullie zien er stralend uit :D

Groetjes X Jenn

• 23 Augustus 2009 - 08:10

Marije:

Marleen! Wat een topweek! Daar kan werkelijk niéts aan het tippen als ik het zo lees en de foto's bekijk. Super dat jij en je moeder zo'n heeeeerlijke vakantieweek hebben gehad!!!! Enneh, de Luna bar is een prima alternatief voor de Skybar hoor ;-)
    Liefs, Marije

• 23 Augustus 2009 - 08:15

Mams:

Ja meissie, aan alles komt een eind!!!!!
    Maar het waren echt SUPER-dagen, wat hadden we het leuk samen.Ik ben zelfs opeens dierenvriend geworden(alleen van die grootte dan).
    Heeeele dikke kus

• 23 Augustus 2009 - 08:48

Kim:

Jeeeeeeee wat een vakantie verhaal!
    Geweldig joh, zo te zien hebben jullie heerlijk genoten!
    Mooie foto's!

Lief Kim

• 23 Augustus 2009 - 09:05

Froukje:

Wat super dat jullie t zo naar je zin hebben gehad! Maar eigenlijk had ik ook niet anders verwacht ;) Ziet er echt helemaal geweldig uit allemaal!
    xx

• 23 Augustus 2009 - 09:53

Sanne:

Hey meid!
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad :D Super! En wat een leuk jurkje heb je aan op de Berjaya-foto :P Vreemd hoor dat ik niet even bij je langs kan komen! Fijn dat het afscheid mee is gevallen :) Tot snel!
    Liefs

• 23 Augustus 2009 - 11:57

Linda:

Hey Marleen,

Dat klinkt en ziet er echt geweldig uit.
    Wat leuk dat jullie zo'n fijne week hebben gehad.
    Mijn eerste werkweek zit er inmiddels ook weer op, het eerst weekend ook trouwens.
    Dus kan me voorstellen dat bij jullie de tijd helemaal voorbij is gevlogen.

Liefs, Linda

• 23 Augustus 2009 - 13:07

Myrthe:

Hi Marleen,

Wat leuk zeg dat je zo'n heerlijke week vakantie met je moeder hebt kunnen doorbrengen!!
    En nu weer back to work ;)
    De fotos zijn ook super trouwens!
    X Myrthe

• 23 Augustus 2009 - 17:51

Nynke:

Ik ken die olifant! Daar heb ik ook op gezeten! en die kleine in het hokje heb ik ook gevoerd.. Zo te lezen heb je een super tijd gehad! in ieder geval genoeg om even op te teren!

• 23 Augustus 2009 - 21:43

Carolien:

He Marleen,
    Zo te lezen en te zien hebben jullie 100% genoten. Echt leuk!
    Mijn ouders zijn er inmiddels ook!
    Echt fijn
    X Carolien

• 24 Augustus 2009 - 11:15

Corina:

Hey Marleen,

Heerlijk he dat jullie zo'n fijne week hebben gehad samen. En die week hebben jullie goed besteed zo te lezen. Prachtige foto's ook weer! We zullen het nog wel een keer uitgebreid van je moeder horen...
    Werk ze maar weer!

Groetjes,
    Johan,Corina en Niels

• 26 Augustus 2009 - 06:04

Froukje Hiemstra:

Schat wat heerlijk dat je het zo na je zin hebt gehad met " same face" Leuk dat ik haar ook nog even gezien heb!!

• 27 Augustus 2009 - 18:30

Ina:

Hoi Marleen, Ohhh is het alweer voorbij? :( Wel hartstikke leuk zo met je mamsie hoor! En zo'n bounty eiland... fantastisch hoor!!

liefs van Ina